Min soliga söndag

Vaknade av att en av trollen kröp ner i sängen mellan mej och Mu. Sov vidare och slog upp ögonen lite före åtta och bestämde mig för att kackla massor med henne så hon inte fikc mer sömn. Hon kommer vara trött ikväll ;)
Igår umgicks jag fram till fyra med T, tittade på tv och tog det lugnt och sen åkte jag till Båga för att lira lite innebandy. Jag älskar det! Jag saknar det och jag behöver det. Längesedan jag hade så kul. Enda tjejen (såklart) men va sjutton, jag börjar vänja mig är jag rädd. Mer innebandy.. Snälla jag vill spela meeeeeer!!!!! Men omöjligt det är.. och jag vet om det.. Jag har långt kvar tills jag är en bra spelare. Men jag tror att jag stressar andra rätt okej, om inte annat bara genom att vara på och tjej. Konstig känsla när det för en gång kan vara en fördel. Endel killar blir lugnare, tar det lite försiktigare och andra får för sig att jag inte får vara nära och kutar bort med bollen. Jag klagar inte. Det stressar och jag tycker det är kul. Måste bli lite kvickare i fötterna..
Aja, nog om bandyn. Jag åkte hem, klev in på Biggan, svettig och med musik dunkandes i öronen. Handlade allt jag hittade intressant (som ni förstår vart det inte gratis) och sen åkte jag vidare för att beställa sushi. Han var jätte stressad i kassan och han undrade om jag kunde vänta en timme. Japp sa jag och drog hem till Mu för duschen. Efter en timme drog jag iväg och då, till min förtvivlan, hade hom stängt. MEN DÅ!!!!! Jag vart tung i bröstet. Jag som hade längtat. Vi som hade längtat och planerat och sett fram emot att äta oss Köpings egna sushi. Hopplös återvände jag till Mu och vi insåg att alternativet som fanns kvar var kebab. Tråkigt...
Men vi drack vin, käkade det vi var sugna på och tittade på Dirty dancing. Ja en riktig tjejfilm. Helt underbar. Dom är så kära. Hon lär sig dansa så bra. Och dom kämpar för varandra. För kärleken...
Lätt en film som kommer ligga i min (vad jag nu bestämmer mig för att ha med till Affe) Ipad/Ipod/dator för att kunna liva upp min dag.
Har gosat lite med Mus barn nu på morgonen och nu är dom påväg på äventyr till v-ås för shopping. Jag skulle med behöva det. Väldigt mycket. Men det tar för mycket tid av min dag, så det går inte för sig.
Helgens nästa nyhet är en ny percing. Ja, det har slagit slint, jag är mycket medveten om det. Men det driver mig. Och det driver mig förbaskat bra ska ni veta. Laddar nu för en tatto till. Ska bara försöka hålla mig lite från den till nästa år. Ska försöka. Funderar på att göra vissa delar nu innan. Bla, en bläckfisk, tecknad i svartvitt och en stjärna. Antagligen på andra sidan av min kropp mot den föregående.
Nog om det!
Det är sol ute <3 Jag ska nu ta bilen 2 minuter bort (stadsbosyndrom) och kasta in lite saker i kylen hos T för att därefter byta om och ta min Tim på en prommenad. Det var länge sedan vi hade egentid han och jag. Sen är det Jenny kackel på temat och därefter mat och stök innan mitt gymmande ska dra igång, simningen och därefter vattengympa ikväll. (om mamma hör av sig) Det ska bli väldigt kul :)
En bra dag, en glad Elin!
Hoppas ni mår bra där ute!!
Styrkekramar till er//Elinen
Sommarens fråga är: Nya inlines eller nya hjul?! Vi får la se.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0