Pang pang!

Hej!! :D
Men vad är det som hänt här? Mitt i veckan? Hur kommer detta sig? Är detta något som kommer fortsätta? Vad vet jag. Det är rätt mycket. Det är rätt tungt. Jag prioriterar mycket träning så att jag kan ta min helt lediga lördag utan att behöva lyfta ett finger. Och ibland så vet ingen vart det finns datorer vi får använda heller. Så det är lite hipp som happ här. Noll i planeringspris till de styrande :P
Ja, vårat tidrapporteringsprogram ligger nere ett tag nu snart när som så jag har setat och krävt lite pengar aldeles nyss ;) Nu har jag precis lyckats hacka mig in på Blogg.se sidan för att kunna logga in. Vi har inte världens bästa internet i FMdatorer. Men varför klaga. Jag kom ju in efter att gått in på huvudsidan ca 20 gånger...
Mohahahaaa!!
Idag är min enda korta dag denna vecka. Det är hårda puckar, fast det säkert kan vara 10 gånger värre så är det ett j*vla snurrande när man inte fått lite tjat på grunderna igen innan detta drog igång. Vi skjuter lite. Vi leker lite laser. Vi leker lite mörker. Jag dör... men vad gör det. Grabbarna älskar allt som har med laser att göra :P Dom kan får leka åt mig med. I dont need it..
Idag har jag lyckats pajja min tumme lite lyckat lagom. Det är svårt att skjuta på "fel sida". Och för mig som aldrig gjort det resulterade det i total förvirring, en och annan svordom och en mycket arg Elin som ärligt inte brydde sig ett skit. Fram tills jag kom på att jag inte vill vara en farlig stridskamrat och kämpade vidare. Jag vill itne vara ivägen. Jag vill inte ta extra plats. Så det är bara att lära sig så gott det går och smälta in i mängden så gott jag kan.
Imorgon har vi hela hela dagen ute i kylan. Jag fryser sönder efter 1 timme och sen är jag kall och nerkyld resten av tiden man är ute. Tills skor och allt dumt åker av inne. Det är tur jag inte blir sjuk..
Påtal om sjuk. Idag satt ett av de högre uppsatta i gruppen och hulkade. Inte en eller två gånger. Tror han svalde skiten. Såg helt förstörd ut och jag var helt säker på att han skulle bli tillbakaskickad. Men hux flux var han igång igen, åt mat och var med i leken. Konstigt. För övrigt har vi haft 2 sjukfall i korren redan. Jag bara väntar på att det ska smälla till.. Men jag säger som Mu: Man blir väl iallafall smal av det (egentillägg: en vecka max)
Jag suger övrig tid in alla info om min framtid från min chef, jag bara kan. Jag vet inte alltid om jag vill veta det han berättar. Eller om jag ska berätta allt som jag nu vet. Endel saker skadar mer än lugnar. Men å andra sidan så är han ärligheten själv. En ärlig och rak karl som "bara skulle saknas av damråttorna" som han själv skulle uttryckt det. Saknar andra delen av gänget som är i Skövde. Vi har fått några nya grabbar på rummet som har liv i luckan och är uppe rätt sent. Skönt. Känner lite Lumpenkänsla. Jag går i säng och sover medans aktiviteten i rummet fortsätter. Jag trivs i den stunden. För övrigt är det kallt på rummet, täcket är tyvärr inte av dun och om jag tog med mitt skulle det inte gå att bädda. Sover med raggsockor och mössa. Det är fina saker det :)
Nästa vecka ska jag till uppsala på teoretisk utbildning. Det ska bli kul att se ännu ett nytt ställe. Hoppas på träning, teori och god mat då :P
I helgen är det räkningsbetalning och fika på landet, gratta Staffan, ta det lugnt, mysa  och se film. Äta sushi från Köpings nya Sushi häng hos Madde och se film med henne lördag kväll. (som vi har laddat för sushiiiiiiii) Sen är det löpning, simning/vattenfys och vattengympa (med mor) på söndag. Behöver jag berätta att min träningsvärk på måndagen kommer sitta fin fint?! ;)


Men nu orkar jag inte mer. Ska kasta in mig i duschen och sen krypa ner med en extra filt och läsa, ringa lite och bara försöka njuta av kvällen. I morgon och torsdag ska jag vara glad om jag är i säng innan 10.
Snart är det helg!!
kramar om//Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0