Hemma

Hur underbart är inte det här?
Jag är hemma <3
Kom hem till ett både regnigt och soligt sverige. Tog mig runt för endel kramar köpte saknad frukt och åkte sen hem för ett dopp i Vågsjön. Kärlek rakt in i kroppen där!
Sen spagetti och köttfärsås alá salsäter och sen planering inför morgondagen. Massa planering nu för att hinna allt innan kalaset.
 Var uppe till efter 12 vilket imponera mig. Men det är ju ljust så länge här i vackra gröna sverige så kanske inte så konstigt.
Sov till 8 och tvingade mig kvar till halv 9, sen gick det inte längre. Jag var tvungen att ut i solen, sparka igång dagen och få iordning på görandet. Frukost i solen och massa snurr innan jag bar av in till "stan" för banken och shopping. Banken vart en supernit då jag hade glömt körkortet helvetesjävlasatan dubbelbajsmacke och inte kom på ett enda namn på någon där inne som kunde rädda mig. Men men.. arg fortsatte jag till Ica där jag skulle starta igång självscanningskortet. Men nej, inte utan legg. Här så höll jag på at tappa fattningen helt. Satan vad upprörd jag var, Mest för att jag burit runt på kortet i Affe nu i 3 månader för chefen sa man skulle ha det med sig och inte nvänt det EN ENDA GÅNG. Så nu hade jag glömt att jag hade den i "specialväskan". Bajschef.. (sorry)
Men jag handlade ett helt skafferi idag plus  liter jurdgubbar innan jag tog mig en sushi <3 som smaskades på verandan. Med mig fick jag en arme med bakmonster som gjorde dom bästa daimtårtor och bollar av olika slag jag sätt. Tack för hjälpen, skratten och allt tillåtet kladd. Roligt v'ärrre. Hälsade på Estell i hagen som vart så stor och gosig. Fotade endel och sen åkte bakpatrullen. Själv skickade jag iväg mamma, pappa och stora lillebror var redan på rally, på fest som hon ska cykla från om några timmar.. kanske :P Bakade på och vart klar nyss då sista städtaget togs. Det var vitachokladbollar, chokladbollar, weinerbröd, äppelmuffins och bananmuffins. Plus 2 daimtårtor. Har jobbat på bra idag måste jag säga. Dock ingen solning. Lite synd men det viktiga vart gjort. Har nyss ätit isterband, färskpotatis direkt ur landet och persiljesås.
Nu ett glas vin som jag smuttar på i detta nu.Kanske en bit mörk choklad. Annars bara njuta i soffan en stund. Borde sova, börjar märka en Björn-syndrom här :P Men det får bli en annan dags problem. Nu njuta <3
Ha det bra tills nästa gång!
Kramar//Elinen
Ps: Stina: superduperjättebamsekram
Jag ska spela polo på lördag, första gången på evigheters evighet.
I morgon händer det att jag äger en bostad.. oj oj oj..
ds


Kommentarer
Postat av: Björn

"sova kan man göra när man blir gammal" ;D

2012-07-22 @ 22:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0