jaha?

Ska göra ett oseriöst försök här då!
 
Börjar med att säga att det var glass på min meny igår. Glass i STORA lass. Käkade min varma macka med gurka och kreamefrech som är så gott. Sen dök jag ner i glassbaren efter att det vart glasstorka i X antal veckor. Mums så gott det var. Fy sjutton så syndigt! Men men.. det var det. Fick välförtjänt magkramp efter det,,
Någon timme senare hade jag tagit på mig reflexband, berättargubben i Poden och bungystavarna i högsta hugg och gav mig ut i mörkret. Det var skönt!
I morse försov jag mig en timme (under ögonlocken var det bara en blink) och missade min "komma igång" promenad. Men men, nya tag ikväll..
 
Golligocken tog inte bara med sig short och mormorssaft när han kom ner. Nej, egenhängt torrkött hade han med sig massor av med. Och hur gott var inte det? Varje lördag tar han fram en bit och sitter och skär i till filmen. Och jag får såklart smaka, för han är snäll. Det är nått extra det där med torkat renkött. Det och mormorssaft kommer jag beställa mycket från norrland kommande vårar.
 
För övrigt så ska lägenhetspapprena skrivas idag. Om jag är nervös? Gissa...
Men jag ser bara guld och gröna skogar i sammanhanget. Jag har massor med ideer och som ska få gro och bli som jag vill en efter en i den där lyan. Sakta men säkert och utan stress ska det bli min lilla oas i stadsformat. Inget kommer kunna byta ut gräsmattan på landet. Men.. detta kan få duga som vardagslyx ;)
 
Just nu försöker jag leta på ett.. ja kan hon vara en syssling? pyssling?.. eh, skit samma. En släkting helt enkelt! Hihi. Men när efternamnet lixom sörvinner bort ur skallen var enda gång man ska skriva ner och söka efter det.. ja då är det lite svårt. Eller när hon faktiskt kan ha lagt in h:n eller e:n på slutet eller nått.. Suck! Nål i höstack :P Men det är värt det.
Idag ska jag nämligen försöka skriva ihop mina födelsedagskalas inbjudningar. Jätte kul!! Men måste kolla upp lite allergier och sånt innan jag kan slå fast menyn. Och då menar jag inte matmenyn utan bakvärksmenyn! Hihi! Men men vad gör väl det? Kommer bli en bra dag :)
 
Fortsätter leta, snart dax att jobba!
Dagen bjuder på sol, 50 grader plus och långbyxor. Älskar mina överhuvuden såå mycket som inte låter oss jobba i kortbyxor. *Puss på er*
 
Hoppas ni andra får en underbar dag!
Både ni som har semester och ni som kämpar ett tag till :)
Kramar//Elinen
 
Ps: Snabbfot, nu är det äntligen din tur <3 d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0