Måndagar är alltid måndagar

God morgon!
Nyss tidgit min "cirkus"timme-långa promenad och lyssnat på min spännande bok som aldrig verkar ta slut.. Det konstiga är att det måste släppas som en bomb i slutet för att allt ska hinnas med... har ju lyssnar på mer än 2 3djedelar redan.. Den som väntar på nått gott ;)
 
Och så till Ramadan igen. Jag dycker det är häftigt, att dom vill rena sig och att det blir som en folkfest för alla och en var på kvällarna när de får äta och dricka. Jag är imponerad av det inslagit i religionen och har alltid tyckt att religion är nått jag borde prova på, eller hur man ska uttrycka det. (klumpigt men sant) Dock finns det så många äckliga baksidor med de jag grävt i.. ska kanske skapa mig en sekt och göra mig en egen religion
Här nere ska vi, mitt i sommaren, från det att ramadan börjar ha heltäckande kläder istort dygnet runt för att inte visa hud. Hud är alltså provoserande under denna månad då dom inte heller får ha sex. Så med andra ord går dom annars så ohomosexuella dumskallarna runt och har full rätt att bli kåta och känna sig kränkta av att jag går i linne? Japp, jag är i deras land och visst jag har valt att åka ner hit. Men det är en nationell kamp dit dom har som går på vägarna och jobbar här inne på nått vist sökt sig. Det är ingen fastslagen religion som vi utövar alla ISAF. Nej! Så varför i glödheta h*lvete ska vi istortsätt behöva ha ökenkamoburka för att vara dom till lags? Om jag hade vart på semester, ja! Om jag hade valt att på något vis vara i detta land under denna måntid hade jag absolut accepterat ALLT i detta, men jag är en människa utan religion. Låt mig vara!
Det är ju inte så att det bör vara någon skillnad på hur dom kan tänkas glo när jag inte ser det nu som då, militärklädd eller privatklädd. Jaja, jag har iallafall turen att slippa 3 av 4 veckor.
 
Jag räknar såklart ner och i morse gav jag ifrån mig ett litet lyckotjut när jag påminde mig om att det om 2 dagar var betydligt tidigare uppstigning och ännu mer förhoppningar. Ska bli så skönt att få komma hem. Sova, äta hemma-mat och träffa underbara människor!
Plus att jag ska få mig ett superåk på Liseberg och hinna med allt runt om. Tim ska rastas som sjutton, kanoten skall prövas (fast det är totalläckars. stackarn behöver vatten hur som) Det ska vara kalas med massa kramar och ja, det ska bli fint att komma hem. Du kanske nu tänker "Bruden kommer inte hinna vara ledig" och nej, antagligen inte. Men allt det där är bara första veckan av min ledighet. Så.. lite ledig hinner jag nog vara ska jag nog se till.
Saknar min teddyonepiece, fast jag inte vet hur skön den är än så känner jag att det kommer bli svårt att hoppa ur den efter att äntligen fått ha den på sig. Haha, drömmer vidare i arbetet nu..

Hoppas ni alla där hemma har fått gå på semester nu och att solen vill titta fram på er!
Kramr om//Elinen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0