Det vart en bra tidag

Morgonpigg? Jag? 1 paret solbrillor i kras. 1 par kvar ;)
Upp 04.30 för att ta en skön morgondusch. Dock är dom inte så sköna längre då det är så kallt i hygienkontainern. Varm dusch löste det en stund och sen var det bara i kläderna och iväg mot förrådet för att plocka fram det som de nerfarande kunde tänkas vilja ha direkt. Sen tog jag en energidryck och en energibar och satte mig ute i den helt okej varma morgonsolen och njöt lite innan kaoset skulle braka loss. Dom som ska hem är kaos, dom som inte föranmälda är kaos och de nya är små lamungar. Måste jag tillägga att lammen blivit färre och kaoset större?! Hihi.. Aja, jag kan inte göra mer än det bästa mot mina kunder. Har jag inga förvarningar eller papper på viktiga skaer dom vill ha ut så är det inte mitt fel och dom får så vackert vänta. Men allt löste sig bra och redan runt 9 var det lugnare och de flästa var så nöjda de kunde bli.
Tog mig då en kopp kaffe (om det nu kan kallas för "kopp" då det var max en dl. Och om det kan kallas för kaffe när hälften var mjölk) och satte mig för att lugna kropp och själ. Missade frukosten insåg jag där jag satt och smuttade och vart väl aningens besviken på att dagens viktigaste mål vart sumpat.. Men men..
Sen har dagen lunkat på bra..
Ätit bra, inte hunnit sova, hittat vårens superbiljetter till "Strömstedt och Freud" som jag så fort jag får tag på Storabror kan boka och sen är mammas julklapp klar. Om jag kan hålla mig så länge. Och om mamma inte läser detta. Hahah!
Sen så har jag pratat med Far som skulle gå på en lägenhetsvisning som jag är lite sugen på. Eller jätte sugen helt ärligt. Så sugen så jag är säker på att jag inte får den.. Men, dom är jätte snälla som tittar å den åt mig iallafall <3
Och så har jag fått panik-kallafötter-tokspel-idiotidrag (kalla det vad ni vill) men det ÄR jobbigt.. Ska se efter om jag kan lugna mig och hitta sans och förstånd eller om jag måste prata med en massa folk för att lösa detta. Har aldrig sätt det som ett problem eller nått svårt förut. Har snarare längtat. Nu skrämmer det mig. Sömnproblem..
Jag har sagt det förut och jag säger det ingen: Det HAR slagit slint!!
Åter till den braiga dagen. Skulle haft kurs nu men det var tydligen i morgon. Så nu ska jag bara ringa hem och lösa biljettköpet och sen är det en superduperprommenad som gäller. Och det är aldrig fel :) Fast jag egentligen bara vill sova och fast kroppen är helt paj av värmen. Å, en sak till jag insåg idag. Tröttheten, uppgivenheten och massa annat tok som satt sig ivägen kan lätt vara sockerbegärets sätt att sätta käppar i hjulen. Tvi på den du ;)
Nu ta tag i kvällen!
kram på er//Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0