Idébomb, mtrl torka

Klockan säger sig vara 09.33 här i Affeland och solen steker på riktigt bra i vanlig ordning. Idag är dagen då flygen kommit och gått som dom skulle och vår BOL åter är tillbaka i krokarna. 2 andra vänner har idag åkt hem på ledigt totalt 2 dagar försenat. Och min Epod har börjat sin resa mot Stockholm- Norrland. Så skicka jätte gärna låtar till min Spotify så jag har lite nytt att lyssna på när den kommer tillbaka om 2 veckor :) Morgonen har vart som vanligt en "flygdag" och det rullar på. Har kommit post (till mig? Nej inte idag heller..) och tidningar. Jag har aldrig vart någon läsare förut och precis som hemma är de stora rubrikerna om att Carola låtit sin adoptivdotter göra flätor i hela håret skrattretande. Men skillnaden är att här nere läser jag dem endå. Det är kul att höra att även nyheterna rullar på som tokiga här nere och att skribenterna fortfarane inte har så många "riktiga" nyheter att skriva om. Jag är mest inne och läser det debatörerna skriver. Intressantast är de stjärnor som får sista ordet på baksidan av tidningen (för övrigt det enda vättiga på den sidan med då vädret sällan eller aldrig stämmer och det där "vad ycker du raden" är mest ett posat ansikte som ska säga det dom tycker så bra som möjligt. Kan ju bli kändis av det. Om så bara för en dag... *suck*) Där är det oftas något som fängslar mig extra mycket och jag har en tanke med de artiklarna som kanske kan få slå igenom. Dom gillar jag iallafall. SKARPT! Mer idag då? Ja, det ser ut att bli kryptoutbildning. Har inte sett och kommer inte se sånt men utbildning ska man ha och inte tackar jag ner till lite mer kött på benen inte. Nej tvärtemot så skriker jag efter just det! Suger åt mig av allt som jag hinner se hända och ske och hoppas att det jag nu lär mig faktiskt kan komma till användning hemma sen. Fast, vem försöker jag lura. Kommer säkert inte få någon superanvändning för det. Men, iallafall för min egen del kommer det bli smidigare. (hoppas) och de som vågar fråga och använda sig av det lilla jag kan. Nått måste jag ju kunna bidra till lite extra efter detta.. För övrigt saknar jag frysdisken med bär, laktosfria produkter och en mixer mest just nu. Längtar tills jag är hemma. Igår fick jag mig en "lång" kram så det är jag levande på än. Hihi. Och så pratar jag rätt mycket med de hemma via mejlen på fejjan. Björn kom med en lite knasig (till och med för att vara henne) ide. Inte kan väl jag heller?! Eller? Känns.. fräckt.. elakt.. jag HAR inte tränat. Vi får se hur seriös hon är. Träningsmål behöver jag ju och det är ett toppen mål. Vem vill komma hem och vara kass lixom??? Annars skänker jag mycket tankar till min familj. Mamma som åker på äventyr snart och blir borta en vecka. Pappa som jobbar på och pillar på gården i veckorna. Storabror som jobbar och sliter (äntligen) och Flix som har sommarlov nu. Tänk när man hade sommarlov lixom. Vilken underbar tid :) Även T som jobbar och sliter. Duktig så :* Saknar att komma hem till hamburgare och fruktsallad till efterrätt. Och vad vi ska mula köpingsglass när jag kommer hem. Och njuta av solen tillsammans <3 Mu som sliter på och jobbar på och håller humöret uppe. Saknar henne så. Och pannkaksonsdagar. Hur klarar vi oss utan dom är min fråga?! Saknar att slå ut sig i soffan och bara prata massa massa och sen hoppa i kläderna för att slå ur sig ett och annat. Skön känsla. Saknad känsla. Saknad pepp. Snabbfot som jag skulle vilja stå bredvid och stötta i allt tok som sker och förhoppningsvis göra hennes dagar lite lättare. Saknar 100KRS GODISPÅSARNA "vi på sats alltid köper" Hahaha.. Och alla kramar, pikar och visa ord. Carola, jag kommer missa hennes fina fina bröllop. Det svider. Hon kommer vara sååå fin. Ta hand om dig. Stressa ner. Det kommer bli perfekt. Lovar! (ta hand om de andra 2 oxå, tack ;) ) Björn, som kämpar på med polon och med allt runt henne som händer. Känner ett visst lugn där som jag fachineras och gillar skarpt. Men jag vill ju SE det med ;) Och många många vardagsvänner som jag inte lägger ner lika mycket tid på vanliga veckor men som på sina egna vis skapar och gör mina dagar. Bara det där lilla "Hej, hur är det?" och ett ansikte som iallafall ser ut att vara intresserad av svaret. Jag gillar er. Saknar. Saknar box å kicken. Kanotklubbens folk och påhitt. Paddlingen som satan. Att gå runt i Köping och stöta på någon här och var. Att vara på jobbet, gymma lite och få bygga, och att ta prommenader runt bygget. Badhuset och dykningen, som för mig blivit mest sim, är nog det som svider mest med som saknad plats. Simma skulle göra mig gott. Och ett bad skulle vara som rena julaftonen.. Men nej, nu får det vara nog skrivet för en stund! Jag saknar er <3 Kraaam//Elinen

Kommentarer
Postat av: Jenny

<3

2012-06-07 @ 22:02:15
Postat av: Björn

Kerstin du kämpar på kanon du och ja är så stolt över dig!!! :) saknad till tusen men ändå så duktig, hoppas vi hinner ses lagom mycket när du är hemma :) kramar i massor

2012-06-07 @ 22:04:34
Postat av: Elin

<3

2012-06-08 @ 08:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0