Löpning är inte min grej

Så vart det ett löppass tillslut iallafall för mig fast jag hade sagt upp vänskapen med allt som heter löpning. Om det inte är någon lek eller sport eller annat bus förstås ;) Det vart en uppvärmningsprome i snabb fart för att sen svänga in i tältet och hämta mitt o-så-snygga reflexband. (det är jag och the americanos) Sen mötte löpångesten mig änuu ännu hårdare. Pust! Golli gocken fick någon form av medlidande och mindes min, inte allt för genomtänkta, mening "jag är en kortdistansare". Inte min bäst valda beskrivning om min fysiska status dock men så känner jag. Korta mål, kämpa på, ösa vidare till nästa synliga mål, öka lite sista, mosa på gången. Ja, jag gillade det f*nemej!! Han tog iallafall med mig på "grabbrundan". (en sväng dom springer intervaller med kroppskygg de få gångerna dom är ute. avis på dem som kan äta massa massa och ända vara fitt)
Så min slutsats av det hela vart en glad känsla. Gjorde lite sittups och armhävningar efteråt och sen var det duschen tätt följt av sängen.
Sov dock inte så gott eftersom jag fick ont i knät efter halva. "smärta är tillfälligt, seger varar för evigt" läste jag någon stans idag och fortsatte springa. SMART! Men så kan det gå.. Varje gång jagville vrida mig vaknade jag och lyfte benet för att vrida på mig. Inte den roligaste nattövningen kanske, men det går snart över. Idag går jag inte snabbare än en sköldpadda så det blir en spännande arbetsdag idag. Men på´t igen nästa vecka är planen. Jag tror nämligen bara det är någon muskel som blir lite överansträngd. En kombo mellan kass löpstil, inte så perfekta skor och de aldeles för många extrakilon jag lagt på mig. Så det blir.... bättre och bättre dag för dag :)
Hua, extrakilon.. *rysning* Jag skulle behöva en riktig spegel här nere..

Ikväll är det grillat på menyn och innan det ska det jobbas och solas och hjälpa kunder. Jag har ett rätt gott liv. Låter som en vanlig fredag hemma nästan ju ;) BB fick sig en ny frissa i går av la´elin. Det vart helt okej tror jag fsenemej. Ska kolla lite extra nu. OCH jag har börjat skissa på hemsidan igen. Nu j*vlar finns det kvällstid att spendera. Det enda *tummen ner* som slår käppar i hjulen är bilderna som jag inte kan lägga in härifrån. Men det ska då enkelt kunna lösa sig. Men just nu är allt på papper och idespeckuleras. LOVELY <3

Och till er där hemma; IDAG ÄR DET FREDAG! så kämpa på några timmar sen har ni välförtjänt helg.. *kram*

Kram till de bästa!!/Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0