Musiken strömmar... som tur är

Jaha, efter midsommar var de svala dagarna här nere över och värmen kom tillbaka. Inte varmare än innan, men så det räcker för att skallen ska bli helt kollrig framåt eftermiddagen.. (som att jag försöker lura er att det inte händer hemma utan bara är av värmen)
Min kropp har läkt ihop fint efter min "taggtråds"-kyss. Jag hade tänkt göra mig en tatto som minne av detta, men nu vart det betydligt billigare. Ska försöka komma ihåg att sätta mig med mamma och fråga hur många av mina err hon minns vart dom komme ifrån. Det är hopplöst och fler kommer det bli, hur jag än ter mig.
Sitter nu och ska plita vidare på hemsidan som sakta men säkert får till sin form. Men det tar tid. Mycket tid... Tid jag inte har. Fast å andra sidan, jag har inte det minsta brottom. Har den inte blivit klar det senaste året jag "ägt" den så ska det väl inte vara fixat på en pisskvart heller. Även om jag alltid hoppas på mirakel ;)
Mulen fick sig en fylld tank och en dusch (som jag lite oplanerat men med glädje delade med den) innan jag strategikt bytte ut den mot en tvätttid på verkstan. Behövdes. Jag vill ha ett eget tvättschema till min privata tvätt!!  Lykades även lämna in min sandfärgade tvätt hos tyskarna så jag kan byta min "kaffe-shorta". Luktar egentligen rätt gott men ger lite fel intryck av mig.
Jag har missat min nya rutin kaffedrickande, men har börjat plugga på det tyska ordet för choklad istället. Det här var ett spännande 24timmars pass med Heidi (som hon uttalade det, vet inte hur hon skriver det) har lärt mig lite tyska, lyssnat på mycket tyska och pratat engelska dagarna igenom. För vi har pratat mycke, för att vara 2 helt främmande människor inom militären. Vi gjorde ett bra jobb och hon var väldigt snäll. Hoppas hon kommer ihåg att komma och plocka upp mig på förrådet så jag får stå på ett av taken på flygfältet och ha ett plan påväg att landa över mitt huvud. Måste vara en mäktig känsla!
Lägenheten är, ja, på god väg... j*vligt god väg att bli MIN! Bra pris, bra planlösning. Massa möjligheter och jag spricker av ideer här nere. Har skickat hem påskrivna papper så dom kan lösa det här åt mig utan allt för mycket hopp och hipp. Jag vet att jag kommer vilja måla/tapetsera om endel och att jag kommer sakna endel stora saker i början när jag flyttar in. Men jag känner ingen panik alls. Sakerna jag äger står inte och brinner och jag känner inte att jag behöver ha det perfekt direkt. Jag jobbar gärna lite på lägenheten innan jag drar fram alla saker, så det blir mitt och inte förra ägarens stil på det hela. Och soffan, att hitta den perfekta soffan, DET kommer ta tid. Jag HAR tid ;)
De är snart Ramadan här nere och jag blev såklart barnsligt intresserad hur det där funkade. Kanske tyvärr, kanske bra, men jag är hemma då iallafall. Annars hade jag hakat på denna spännande tradition som är det enda i denna religion som fängslat mig såhär långt. Det är häftigt att dom har små matfester när solen gått ner varje kväll och sen är som vanligt på dagarna utan mat, vatten och sex. Sex klarar jag mig utan här nere, inte åt jag går runt och lider av eller sör mig på, men mat och vatten. Främst vatten är rätt viktigt för en blekfis som mig i denna värme. Vi får väl se. Kanske har mig en egen ramada eller hakar på dem sista veckan när jag kommit ner igen. Vi får väl se,,
Sola har kommit lite skimundan i jobbet de senaste dagarna och det ska det återigen bli ändring på. Måste börja njuta mer, må bra, känna att jag lever, stärka mig innifrån (inte vet jag hur men kommer säkert på det på vägen..) Mer promenader, längre och saktare om så behövs. Bara gå. Bara må..
Just, nu är det mindre än en månad tills jag fyller med. Såhär ser planen ut såhär långt. Jag kommer bjuda min släkt och mina närmsta vänner på ett bakkalas. Inga pressenter, bara dyka ner en timme eller hela dagen, prata skit, kramas och ha trevligt. Blir grillat på kvällen och då får man ta med sig det man vill grilla och så bjuder jag på dricka (alkoholfritt) och det runt om. En skön kväll. Inte fylleslag. Visst, troligast är att jag kommer gå runt och smutta på ett vinglas, men det räcker så. Det ska njuuutas denna födelsedag! :D
Jag är fullt medveten om att det är mitt i semestern och att folk är borta eller inte har tid, men det gör inget, kom som ni är, om ni har tid och åk sen. Eller tacka nej! Jag tycker om er endå!
Hoppas ni  har det så bra det går där hemma!
Men nej, nu lite pill på hemsidan!
 
Kraaaamar om//Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0