Så var det midsommar!

Det är midsommar! Så glad midsommar på er mina vänner :)
Just nu är jag nyfiken, mest bara det. Nyfiken på snabbfot, midsommaren hemma, bröllopet som äger rum idag (lycka till!), Mu´s karl (karlar i allmänhet antar jag) och såklart lägenheten. Har hon dött eller? Vill inte att hon ska hittat någon annan intresserad, nu när jag fixat ALLT! Det är bara att skriva på pappret när hon vill. Tänk vad skönt det vore...
 
Hur gott vore det inte med äppel-kake shots idag?`Midsommar till ära? Varför var jag inte så smart så att jag köpte med mig lite starkt drickbart ner hit för nödsituationer som denna?
Som ni kanske kan läsa mellan raderna är jag rätt besviken på min midsommar här nere. Som jag förstod det var jul och midsommar "soldaters kalasdagar". Det skickades ner massor som var för att de 2 Svenska tillfällena skulle vara nått extra och för att de 2 gångerna höll svenskarna på sina traditioner, militärt och civilt. Men såhär långt är jag bara besviken på denna midsommar. Jag har inget emot att jobba, faktiskt inte. Men att det som ska föreställa midsommar här nere inte är bättre ordnat och uppstyrt, nej jag förstår det inte. Och varför ska det komma hit massa folk som jag inte känner eller har nått med att göra (jo jag jobbar på förråd och har med alla att göra men va f****n..) och leka lekar med mig och mina midsommar-vänner? Förlåt att jag är elak och inte vill leka med alla, med midsommar är nått man firarmed folk man känner i min mening. Hur som så är jag nu "lekledare" (förvånad?) så att jag slipper leka. Jag får istället hålla i reglerna och diska de som inte spelar efter reglerna. Jag har blivit en hård människa när det gäller att tulla på regler. Och de där söta valpögonen äcklar mig mer än någonsin när dom försöker komma ur det. En käftsmäll så jag däcker funkar nog bättre skulle jag tro..
Dagen till ära är det målnigt (som de 3 senastedagarna) och småduggar med jämna mellanrum. På gårdsplanen håller mekanikerna på att slå upp ett stort tält som behövs för vidare aktiviteter nästa vecka. Presseningen luktar granskog. Svenska j*vla granskog. Hur den lyckades konserveras så fint ochfölja med hit är en gåta, men ibland slår sånna lyckliga stunder till och gör mig glad. Jag är svensk, och jag älskar mitt Sverige <3
 
Här nere förvånas jag mer och mer av Afghanistan. Jag fårstår mindre och minde hur man kan lösa ett lands problem genom diplomatiska steg när byarna har inavel, IQ nivån är som en tandkrämstub och endel byar till och med har simhud mellan fingrarna. Hur ska dom klara av att lyfta ett land som är fattigt och såfort dom får pengar tänker dom "åh, vi bygger en moské" inte "vad ska jag bygga för framgångsrik industri som ger jobb". Relionen här nere får mig att spy. Tänk själva är lika konstigt här som innom militären. Inget utrymme för sånt, nej nej.. läs detta och gör exakt så. Och inga utsvävningar. EXAKT, följ och lyd.
Men dom har ju pli på kvinnorna iallafall.... (?!)
 
Nej midsommar var det! Ska se efter om jag inte hinner fixa mig en blomma eller två :)
Hoppas ni får en av de bästa midsommrar någonsin, att solen faktiskt skiner på er och att ni får en kanonfylla! Haha...
Massa massa kramar//Elinen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0