Tanken

Var nyss och köpte cigg, helt fel cigg dessutom, till Nicke. (Helvete) På vägen insåg jag en rätt skön tanke. Jag gillar Norrbaggarnas stil. Dom är så glidiga i sina militärkamoflerade shorts och bara överkropp. Dom ser ut som riktiga stekare, hela bunten. OCH det gör mig inget. Jag tycker det är lite kul, det ger en avslappnad känsla i det hårda Affeland. Och det är inte bara vältränade magrutegrabbar som glider runt och spänner på sig som det brukar vara hemma oftast. Utan här går alla runt och njuter av solen. Ölmage som klenfis.. Ser för övrigt inte ens ut som att dom jobbar om dagarna. Mer.. semesterslött över dem. Jag vill inte påstå att dom inte jobbar. Meeeen.. hur ska man veta ;) Jag gillar iallafall stilen. Det gör mig glad att det inte är stelt och hårt hela tiden. Och dessutom får man lite tankar om att man kan glida runt sådär "okej med sig själv" själv en dag.

Men (det finns alltid ett men numera) den där grabben/karln/gubben som stod och rökte igår utanför tältet brunbränd, i vit ticha som var utspänd av ölmagen och svarta spidos : INTE OK!!! haha! Höll ju på att trilla av cykeln där jag kom glidandes i aftonmörkret. Och då inte av någon anna orsak än att jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta. Mohahah.. IG på honom :D

Nej mer jobb åt mig nu då..
Saknar jordgubbar, hallon, björnbär.. Allt hemmalyx i fruktväg. Avis helt klart :)
Kraaaamar//Elinen

Ps: Nu har Huss landat: ordning på torpe igen! Eller? ;P ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0