En puss på min hand

"Du har räddat mitt liv, det är nästan magi. Jag älskar din stil, Yeh"

Jag har skaffat mig en vän här ute, en Indier (om jag fattat engelskan rätt) som bor här med sin familj i Afghanistan. Han har ett, i mina ögon, bra jobb då han ligger på en spolplatta och spolar allt som ska skickas med plan och allt annat som blir skitigt. Ligga i vatten och bli blöt i denna heta sol skulle jag inte tacka nej till. Skulle gärna byta. För honom är det ett jobb som vilket annat som han berättade för mig att han var mycket tacksam över. Utan jobb inga pengar. Nu kunde han köpa kläder och försörja sin familj. En fin man i mina ögon, såklart! Liten, krotvuxen och som de flest andra här smal och tärd. Men sol över att jobba med oss svenskar som grannar. Han valde ut mig som "vän-ersättare" efter att Emil som var här innan hade åkt hem. Undra vad han har för kriterier, för det är mest mig han pratar med och ropar till sig när jag kommer cyklande. Vill bjuda på bröd, kaffe eller te oc berättar gång på gång att om jag vill ha nått så kan han fixa precis allt som jag vill ha. För inga pengar, är något han upprepar. Men, spelar ju inte mig någon roll vilket gör våra kulturer så olika. Känner mig oförskämd som tackar nej, men det vore så onödigt att bli sjuk bara för att vara vänlig tillbaka.Han såg mina örhängen och undrade om jag ville ha några sånna. Nej nej nej! Stop nu. Jag visade honom istället mina armband i tyg som jag köpt och fått på äventyr. Att det enkla betyder mycket för mig och därför bär jag dem jämt. Gåvor verkar vara nått väldigt fint här och jag ska försöka få honom att tona ner sin tacksamhetsgrad. Vill gärna bara ha en vanlig vän att prata med. Han är duktig på engelska faktisk och gör sig försådd bra. Förklarar vad pengar heter här när han pratar om det.
En god man i ett mörkt land. Jag hoppas honom allt gott, precis som han förtjänar.

I övrigt har jag hunnit sola en timme. Försökte sova men det gick inge bra så kl 08,20 var det bara att kliva upp. Hoppa på cykeln och styra mot soldäck och musik. Mötte LL på vägen och lovade byta hans kläder när han kom in så solningen vart inte av förens efter 9. Han har gått nr en storlek i midjan. Avis är jag såklart och att kläderna sitter så bra på honom (och killar i allmänhet) och skit på mig. Men.. så är det väl. Har levt med det ett tag nu.. Sen solades det och lyssnade på poden som Mu och T skickae ner med musik till mig. Skönt, och häller en flaska vatten över mig för att sola vidare. Det var väldit skönt. Sen brunch med lax, sallad och vattenmelon. MUMS! Riktigt riktigt gott. Men, så var jag ju tvungen att dricka mangojuice. Mums och visst var det sött men mango är rätt sött i allmänhet. Kollade innehållförteckninen och det första som stod var SOCKER. Jag har lärt mig att är någon av de 3 första sakerna som står under innehåll socker så är det helt enkelt för myckt socker i det för att det ska vara värt att förtära. Så, de kanske 5 glasen jag han dricka innan jag tittade kändes rätt illa såhär i efterhand. Efterklok ab. Men nu ska jag nog sola lite mer tror jag. Bara för att jag kan.. eller nej just, ringa nu för sen börjar pappa jobba. Ring ring ring ;) Och sola :D Mohahaha. Smart brud..

Kramar om//Elinen

Ps: Det låter säkert som jag är superbrun och bara vill ha mer. Men i ärlighetens namn är jag inte speciellt brun alls, kanske som en vanlig försommar hemma ungefär. Så ingen avensjuka är inte. Skickar upp lite sol till er med :* ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0