Efter en vecka i ett system från 82

Ibland ska militären vara så himla mordern och i framkant. Men inom redovisning får ni IG, jag är ledsen..

I går kom jag till följande insikt:
Jag är ett bananskal
Lite söt
Lite rosa
Med båda fötterna på jorden

Och jag har mina älskade runt om att tacka för det. För att jag har erfarenheter och står igen. Dom har stöttat upp mig när jag vart påväg att vicka när jag gått på lina här nu ett tag. Jag har mycket att tacka många för. Och jag hoppas dom vet om det...

Ja denna vecka har jag setat och knappat och knappat i timtal. Pedagogik var inte denna kursens ledflagga och det har inte vart speciellt gjort för oss "nybörjare". Men man fick skrika till lite så dom stannade upp (lite irriterade, förstås) och sen be dem fortsätta. Det är inget supersnille som behövs för att knappa detta. Det är lätt något som våra duktiga på jobbet skulle kunna utbilda på. Och vi skulle bli bra, få fler kunniga och göra ett bra jobb snabbt. Varför kan ingen annan se det? Någon med lite status.. Vem skulle det vara..?! Hahaha..
I morgon bitti har vi prov på det hela. Hoppas hoppas hoppas det inte är nått de fantiserat ihop för då ser inte detta så ljust ut. Dom har ingen fantasi. Men dom har däremot mtrl att jobba med. Det har inte alla kurser haft ens. Så inte klaga.. *sssshhh*

Idag har jag träffat både söta Josefin och Sigrid från den gamla goda lumpentiden. Jag vart först bara chockad. Har nog inte riktigt fattat. Lite stelt kanske, men endå inte alls. Så kul att se dem. De ska till Kosovo på samma plätt och jobba ihop. Och Joel hade vart i krokarna med. Måste höra av mig till honom. Kul kul kul!!

Igår hade vi info möte med BL (chefen) Han berättade en massa som han hade tagit reda på, visade oss de papper som vi ska fylla i där nere som ska vara hjälp om vi kommer bort, att identifiera oss. Väldigt spännande papper faktiskt. Frågan är vad man ska skriva och vad man ska ha för "hemliga" säkerhetssvar. Och så ska allt skrivas på engelska. Hihi, hemskt återkommande problem. Vi pressenterade även oss själva ingående och BL ställde följdfr¨ågor, mycket kring hur familj och nära tar det, vad dom vet och hur man själv ser på det. Det är rätt mycket som dagligen mal på i huvudet.

I tisdags hade jag en väldigt ljup svacka. Hua, och alla fick lida av den. Jag måste sluta med det har jag bestämt så nu såfort jag känner att jag behöver ska jag ringa och kackla. Sålänge jag är hemma har jag den möjligheten och att gå och må ruttet över allt och inget i onödan är såklart bara onödigt. Slöseri på energi.. Så nu blir det mycket samtal och mer ute soltid
För himmel va fint väder vi haft denna vecka. Solen har värmt på bra och fåglarna kvittrar dagligen. Det är så mycket vår i luften så man kan spricka. Och såklart blir det kallt igen på kvällarna. Ganska bra, så inte allt blir grönt redan nu..

Nej, nu är det så att jag nyss tränade. Så har jag knappat tid och nu vore det väldigt fint med en dusch. I morgon blir det ingen bandy för mig och det är så minimal risk att jag kan vara med flera gånger att jag kan andas bort chanserna bara jag tittar åt det hållet. Så jag hoppas lite i hemlighet. Bara för att möjligheten för hopp finns.

Helgen bjuder på IKEA, din sko, Sushi X2, tjejkväll med vin och dansmatta, bygga-ihop-ikeaprylar-projekt, pastaresturang, vattenfys, vattengympa med mor och allt avslutas med Ts egenfixade hamburgare. Mums mums mums.. Som ni hör är mina helger fulla med mat *smack*

Aja, jag hör av mig mer såklart, i helgen!!
I morgon är det FREDAG!!!!
Kramar om//Elinen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0