Kanske skulle bli frisör?

Jag har under dagen givit mig på mitt 5 offer inom frisörbranchen och jag är ganska nöjd faktiskt. Med en helt vanlig orange kökssax så kan det lixom inte bli 110 (lägg märke till att jag skyller på saxen) så prövade jag ett väldigt vilt hår. Satan att det ska vara virvlar åt alla håll! Men kul! Mer klippning åt Elinen, TACK!!

I morse så lyckades jag kollapsa från knästående på stol till asflabbande ryggläge på golvet. En välbekant kund kikade in och bara skakade på huvudet. Och vad gör jag? Jo, lutar huvudet tillbaka och fortsätter skratta hejdlöst. Så skönt med galet tokskratt. Spontant och fritt!

idag är det väldigt varmt och jag har peppat vidare med musik i öronen och lyssnat vidare på mina spelningslistor. Noterade åter igen: " Sorry man jag tror det när jag ser det.." Hemskt, men fortfarande helt sant i min värld. Har svårt att placera folk. Kan man lite på den där? Är det bara skitsnack ur munnen på den där? Har den där bra intryck på mig?
Men det jag vet, det är vilka som gör mig glad och när dom gör det. Och just nu är det de viktigaste för mig. Just nu och alltid <3

Har under dagen även njutit av en mycket god sallad och spagetti och köttfärssås! japp, ni läste rätt. Och nej, det smakar inte som hemma men satans vad gott det var. Är nästan lite glad att det inte smakade som hemma. Det som är hemma är hemma. Här är det mycket som ska vara annorlunda. Gott men annorlunda.

Dagen har precis fått ny form. Inget kvällsjobb. Dör jag inte heller av kan jag lova. Mer vila. Mer virkning. Mer j*vulskap ;)

Vad har dagen mer bjudit på? Att jag är ännu säkrare på att jag vill ha en hund när jag kommer hem. Att jag har börjat drömma mer om hur jag vill bo och hur jag ska inreda. Jag har med bestämt att göra filmklipp och skicka hem till familjen så att dom får se att jag har det bra. För det har jag!
Jag är väldigt glad över det jobbet jag har här nere. Jag hade inte vart här som något annat alls. Jag hade inte sökt och jag hade aldrig genomfört en seriösare soldatutbildning än den världelöst tråkiga som vi hade. Så det jag gör här nere, det är mitt max. Rätt man på rätt plats? Ja, det skulle jag tycka. Jag svettas gärna för kundens skull :)

Nu, grillat och sen gymmet!!

Trevlig helg alla läsare! Njut i solen och ladda :)
Kramar om en massa//Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0