Lördag

Jaha, vilolördag var det idag då.. (träningsmässigt alltså)
Och så lyckades jag prellboka kroppsskyddsprommenad nu på kvällen igår. Suck! Hur tänkte jag då? Måste vart ett svagt ögonblick i mitt liv där med. Har insett att jag har många sånna.

I natt vaknade jag av att jag trodde tältet skulle blåsa bort. Spännande känsla faktiskt. Var säkert någon form av sandstorm, men jag har alltid vart inne på jobbet när dom vart så jag fattade ingenting i min nyvaknade värld. Så jag låg och halvsov och lyssnade lite på det innan jag lyckades koppla bort och slappnade av helt och somnade gott.
Himlen avslöjade nyss att det är någon form av "inte-sol-väder" som är på g mot oss. Det blåser kraftigare, himlen är grå och luften luktar speciellt. Det är ett spännande land helt klart det här och man lär sig nya saker om det varje dag. Njuter av varje droppe regn vi får. Snart är det slut på den lyxen..

Tjockisrapport då!
Jo, har väl inte staplat mig upp på vågen (det gör jag inte förens i morgon, söndag) än men träningen går bra. Jag har skött mig fin fint och om någon vecka går jag in i perioden "endast förbränning". Men nu ska det köras på och ses om jag faktiskt kan lyckas bara genom den "lilla" träning jag kör nu. Det kan ju faktiskt funka.. Men mitt tålamod är ju lika med noll så kämpigt är det allt.
Men jag har mina ess i skjortärmen och jag bara SKA lyckas. Jag har ju inte så mycket mer till liv..

Och sen att människor ska störa sig på allt. Se vad bra dom gör i stället. Uppskatta att man slipper göra den andres jobb själv lixom. Vad sägs om det? Nej då, det är baaaar fel allting som syns och görs. Och hitta den som gjort fel, skälla lite extra och sucka, det vill man med åstakomma.
Personligen vet jag att snart börjar ledigheterna och jag kommer sakna varende kotte som försvinner. Det kommer bli mycket mer att göra och ja, det kommer fattas folk då.
Men, det vore ju jätte jobbigt om man inte fick gnälla på allt och alla. Vad ska man då gör lixom?
Hualigen vad jag känner mig på hemmaplan här nere. Var det inte en form av semester som jag skulle ha här nere utanför arbetstiderna, från jobb och real life?
Nej, jag måste missuppfattat...

Men nu då?
Jo, jag hoppas nu har en kanonhelg hemma och att solen skiner på er denna helg. Att det blir varmare på er så ni börjar få mer vårkänslor, att en viss man tar sitt förnuft till fånga och gör det enda rätta (äta eller ha kakan kvar) och att en massa andra människor med tar tag i sina liv och gör dem snäppet bättre bara med de där små enkla medel som finns runt knuten ;)

Jag saknar er där hemma <3
Kram på er//Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0