Man kan aldrig vara nere med en ballong - Nalle Puh

Jag sover nå grymt dåligt just nu. Jag som i vanliga fall är en gudomligt bra människa på just att sova. Men nej då.. Jag är extra bitter för att jag inte hinner träna som jag vill. Jag vet att det är en tuff månad nu och att det blir smidigare och lättare i juni. Mycket lättare. Men jag vill klara av att träna på den nivån jag vill nu, inte skjuta upp det. Hel*etets j*vla sömn på det.. Suck! Jag har ju vart duktig i 2 veckor nu. Vill inte ha några mer "sumpmånader" i mitt liv. Inte ens dagar..
Känner hur ögonen snurrar i skallen på mig. Ser att människor som kommer in och vill ha hjälp glor på mina svarta påsar under ögonen. Kanske att man skulle tagit med sig sminket endå?! Det räddar faktiskt många situationer..
Här hittade jag en kul blogg som ja skriver upp för att minnas adressen http://fannyelina.blogg.se

Jag fick iallafall nästan flyga helikopter! (hoppet är inte dött. inte drömmen heller) Minns ni att jag hade som mål att få flyga helikopter här nere. Jag har pratat endel om det här i dagarna och igårkväll flög dom väldigt mycket på kvällen när vi satt utanför tältet ett gäng, varvade ner och pratade skit. Uttryckte min förhoppning och avslutade med "drömma kan man ALLTID". (och jag är expert på ämnet) Vi har en liten grej på g och nyss berättade BOL att det var nära, nu i dagarna, att jag skulle fått flyga helikopter. Han tyckte att det hade ju vart en perfekt 25års pressent men cheferna satte emot och valde någon annan. Varför förrådsfolk?- var tydligen resonemanget. Ja, varför jag lixom?! Jag har ju inte slickat någons bak än, så jag får titta på istället.. Men det var snällt att BOL försökte för min räkning att få med mig. Jag är väldigt tacksam och ännu tacksammare över att inte någon av cheferna kommenterat det och pratat med mig om beslutet. Det klarar inte en trött Elin av. Särskilt inte när anledningen är för att jag jobbar på förrådet. Ursäkta men.. Idioter *host*
Hostar jag med en av dem bakom ryggen i detta nu. Oj då!
Bytte sida en stund och glodde bloggen tills han hade gått. Man får vara irriterad på en chef ibland. På nått vis känns det som att det är lite det dom är till för. Men skulle dom fråga eller lägga upp det skulle jag explodera.. Bra och dåligt..
Ett helikopteräventyr är ju ett tokmål som jag hade med min Affe resa. Inget jag drömt om hela mitt liv. Men nu när det var så nära inpå var tanken att det inte kunde vara allt för svårt att få sig en åktur i luften. Hoppet är inte dött. Nu vet jag hur "lätt" det är på nått vis. Kanske.. kanske inte..

En sak till. Har träffat på en ny kategori människor "i tjänst" här nere. Inte kommit på, inte fått bevis, men jag är så säker på vad det var för folk jag pratade med så jag bara ville skratta dem i ansiktet av ren förvåning och galenhet. Så tydligt under ytan. Så genomskinligt. Sån blick..
Skönt att se iallafall. Lättare att undvika att vara inom samma kvadratmeter då. *tummen upp*
För er som får detta till nått väldigt konstigt så ska jag berätta att det är helt vanliga människor som kommer ner några veckor och stöttar oss. Inte mer konstigt en så..

Det var livemusik på Little norway när vi gick för att krypa till kos efter en lång arbetsdag igår. (Norskarnas fritidsgård, typ) Stannade såklart och lyssnade. Som guld för kropp och själ. Vart glad. Hon var inte så grym på att sjunga men dom gjorde det bra och det var kul. Tack så jättemycket för det :)
Det skall även tilläggas att normännen har totalt alkoholförbud och blir hemskickade om dom koms på alkoholpåvärkade på något vis. Hårda puckar där!
Glömde nästan berätta om den vackra månuppgången jag beskådade igår oxå. Över bergskanten steg, under mindre än 5minuter, månen upp framför mina ögon för att sedan snabbt fortsätta stiga mot den stjärnklara mörka himlen. Jätte fint var det och att den rörde sig så fort. Jag var chockad och nöjd :)

Men nej, ska nog krypa upp i soffan nu. Eller kanske soldäck? Nja, blir nog soffan, bara en halvtimme tills vi öppnar igen.. *suck* *mer ströttsuckar* ...
Aja, bara 188 dagar kvar i 24timmars tjänst. Sen väntar nya äventyr såklart.. ;)

Kramisar//Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0