"Serva me, sevabo te"

Idag har jag pressat sol i 45 minuter mitt på dagen. 40grader i skuggan. Gassande sol. Lite lagom med vind. Jag trivs :D
I går somnade jag senast 06.00 (halv 4 hemma) och vaknade 9, gick och hygiena mig och sen sov jag till gryningsklockan ringde. Det var precis det jag behövde tydligen. Glad gav jag mig av på min morgonprommenad. Så fokuserad på vad som sas på bokbandet att jag gick fel, helt åt skogen för långt och fick mig en betydligt längre promenad än tänkt. Men inga problem för det. Han med en superskön dusch och ta det lugnt på frukosten med innan det var dax att kliva in i den svala förrådslokalen och nästan frysa av svalheten. Så det vart en kanonmorgon. Har även hunnit med att sitta och knåpa ihop min kommande kroppsblaffa. Ja, jag vet att jag nyss gjorde den senaste. Och jag vet att det börjar bli liiite mycket nu. Men drömma kan man alltid. Sen om det blir av eller inte, det får vi se. Men en klar ide finns. Nu sitter jag bara och funderar runt den. Finslipar och går igenom steg för steg. En prestationspresssent till mig själv tror jag bestämt ;)
Nu kanske du sitter och tänker "jobbar dom inte där nere?" Jo, eller inte jag. Dom andra gör. Jag bara glider. Eller?? Nej dom andra jobbar mer än dom behöver och jag gör lite av varje, det jag ska göra OCH njuter!!!! Övriga deltagare på förråder verkar missa vissa detaljer. Som att njuta. Och jobba de timmarna på dygnet man slipper dö tex. Men jag ska inte lägga mig i. Det är vuxna människor. Jag är i vanlig ordning yngst... ... ...
Mer då?.. Jag är fortfarande piss off för helikopter grejen. Dom spelar en grym låt på tyskakanalen nu. En, för mig, Thailandslåt. En av de få som gick om och om och om igen.
Och texten ovan, det är mitt lilla projektsök på kommande txtkladd. F*n!!! Där vart det en blaffa till. Hur ska jag nu motivera det här för min pappa? Nu fick pappas flicka det aningen svårt :P
Aja, de tär ett senare problem. Drömmer vidare istället.

Si vis amari, ama

Dagens andra klur är, ska jag satsa på det röda håret igen? Jag älskade det ju...


Amar a los abrazos//Elinen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0