Underbar dag

Uppstigning 04.30. JIPPIII!!!
Massor med, för en gångs skull väldigt trevliga, människor som tittade in. Kul! Rutinerna börjar växa fram och det är väldigt skönt. Jobbar på, utvecklar och har roligt. Blir endel "sovit-för-lite" bus och massa nya upptäckter. Det jobbigaste som inträffade var helt klart att regnovädrena lämnat sina spår genom att mögla. Här som överallt finns inte plats inne så när det tar fart här så blåser allt som heter pressäning bort till andra sidan landet och så är missödet som gjort. Det blir inget bra... men det är inte mitt problem. Fast det är jag och mina medarbetare som får ta skiten. I vanlig ordning...
Morsan har landat med. Gosigt som sjutton med en stor kram mitt i arbetet. Och jag fick en överraskning med. En godispåse med Svenskt godis :D Mumsigt. jag som ska vara duktig och låta bli allt i tokväg som socker och fett. Men det får bli efter denna påse. Det är inte ett okej tänk egentligen, men bara köra på. Jag vart så glad och det var, redan nu kl 6 på morgon, väldig väldigt gott. Det finns för dagen alltså svenskt godis på hotellet :D
Och så fick jag 2 kort på mig och BB på v-ås flygplatsen innan vi drog. Fina kort måste jag säga. Dock har mina "skönhetsår" framför kameran vart över sen en bra tid tillbaka och har nu blivit en god karriär bakom kameran istället. Gilllllllar´t!!! Helt underbart. Saknar min Tim där hemma som ligger och väntar på att jag ska komma hem och fota igen. Här nere funkar lilla blå bra men alla färger fångar den inte vad jag kan se utan dator. Men jag dör nog inte.. Orkar inte riktigt gråta över det!
Mer då? Jo, ja har lagt ner att försöka passa in och se ut som att jag gör något. Nu är jag bara jag, gör det jag ska. Är som jag är. Orka överdriva... Orka försöka passa in..

"Jocke är det vackraste jag vet, när han sitter inne på HF. Och sitter med sin tidning i sin barm, blir jag aldeles varm. Stunder av lycka, ett ögonblick att ro i land..." - Från en till en annan grabb på plats

Nej men nu då..

Jobb <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0