Det här är mitt land!

Ställ er upp och skrik ut era känslor. Men så länge ni inte gör något åt det, vem gör det år er då?
 
I min värld tycker jag att jag har en sund människosyn. För att nyss ha vart i ett land där mänskligheten har en konstig betydlese, religionen "styr", djur eller bästa kompisen är bästa sexet och kvinnan göms under skynken, så anser jag mig ha en klar svensk syn på vad jag söker och vill kräva av mitt land.
 
Jag anser att alla är välkomna                                                            sorry
Men jag anser att det är den behövande som skall få komma in. Och om Sverige släpper in någon för beskydd under våra vingar, då kan vi inte bara sätta ner människan någonstans och låta denna löpa fritt. Det behövs resurser och kärlek. Det är den som behöver vårat fina sverige som blir en god nysvensk. En människa som är stolt för att fått en plats i allas vårat land. Jag påstår inte att alla nysvenskar begår sveriges brott och jävulskap. Men en människa som fått hjälp, på riktigt, blir en tacksam människa som vill vara med och bidra till vårat sverige. Är man inte tacksam och glad över att bo här och vill lära sig svenska så varför vara här? Varför leva på våra pengar och förstöra? Vi har sånna människor här redan så vi klarar oss. Det vi behöver är en blandning av respekt och kärlek. Respekt för den svarte mannen som alltid ler mot en påväg till jobbet. Respekt för de gamla som en gång gjort sitt för att sverige. Respekt för de som sliter för att familjen ska klara sig. Kärlek till vår natur, människor som utbildar och allt underbart vi har här i Sverige. Och slut på girigheten. Varför måste just Du ha allt det där överflödiga?
Jag anser att man ska ta hand om det man tar på sig. Vad finns det för uppföljning och inslussning in i vårt samhälle. Jag anser att följer man inte lagarna ska det vara hårda straff. Jag anser att ett land inte skaffar sig respekt genom våld. Det finns så mycket att lära av varandra. Det finns så mycket som vi inte förstår och så mycket som Du inte förstår. Det heter givande och tagande. Jag lärde mig det av mina föräldrar, jag fick höra det mycket i skolan och jag anser att det kan funka så. Om vi vill!
Vi kan göra det så bra, tillsammans. Men ingen har tid, lust eller kärlek att ge till någon man inte förstår sig på..
Sveriges styre, ge er nu. Vi är mycket bättre än såhär!! Det är er boll att börja, i den där rätta änden ni inte vill se..
"Det här är mitt land, det här är ditt land. Landet är till för dig och mig..."
 
 
 
Vi är inte perfekta! Är du?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0