försöker tända en brasa..?!

Jag ber lite om ursäkt för att jag har en rak och klar åsikt om saker ibland. Jag tänker inte alltid på att alla faktiskt kan läsa det jag skriver här och att min åsikt väldigt sällan stämmer överens med övriga världens. Det går att utveckla det jag skrev tidigare, förtydiga mina åsikter och bredda dem nått kopiöst. Men jag är inte det minsta politisk (vilket kanske är lite synd på sätt och vis) och det är där jag känner att förändringen måste starta.
Vi måste ta hand om oss själva och vårt land för att kunna stötta och hjälpa andra. Det är precis samma sak som med sig själv. Mår man inte bra själv är det sällan man kan göra ett bra jobb i att hjälpa andra.
Så, jag vet inte vad det förklarade. Men jag hoppas att ni förstår att detta inte är nått litet enkelt ämne jag slänger ur mig bara för att. Jag ville bara skriva min åsikt. Och denna åsikt gäller rakt igenom. Det är den värld jag ser..
 
Nog om det för nu. Jag sitter och håller ögon (så halvhjärtat det går medans man skriver) och framförallt öronen på kakelugnen och dens försök till brasa jag nyss tände. Ute i det fria är det en sak, dock inte lätt där heller, men inne i huset... ja det är en annan konst. Jag vet någonstans innom mig hur man gör, jag är ju ändå från landet hallåå men endå.. Det är vid sånna här tillfällen man kan tänka efter på hur bra man har det. Hur bra Jag har det. I stan, i min träkoja, behöver jag aldrig tänka på sånt här. Det är någon annan som ser till att mina element ger mig den värme jag behöver för att klara vintern. (nästan iallafall. vi får se hur mycket värmeljus och bullbak denna lägenhet behöver för att hålla "Elin-temp") Det är synd att det inte växer läegenheter med godkända kaminer på träd. Jag hade gärna haft ett sånt boende. Och ett hus är en dröm, men det är en bit dit. Mål är bra här i livet..
Sitter på fårfällarna i mammas älskade vardagsrumssoffa. Hör hur det knastrar fint i bakgrunden och för första gången i dag spelar jag inte musik. Det är tyst och lugnt. Pappa är ute i pannrummet eller ute på gården och gör det sista med djuren för natten och här sitter jag medans mörkret faller utanför poesi
Jag kan inte hitta min fina miniCanon bland mina saker. Måste lakt den på ett riktigt bra ställe för just nu kan jag absolut inte hitta den, trotts den superblå färgen.Hade den ju för någon dag sen.. typ, i fredags.. Ja ja, det får helt enkelt bli till att fråga runt i familjen. Tömde i förmiddags min Tim på 997 bilder. Dom är från i våras och fram till i dag så det är inte allt för konstigt att jag lyckades fylla ett 8GBs kort. Har lyckas förr och kommer göra det igen. Det var så vackert ute i förmiddags, med all frost och disen i trädtopparna. Och lite solstrålar på det såklart. Pappa och jag gick en sväng med hundarna och det vart några vovve-porträtt. Borde säkert lägga dem här med men dom är i min stationära och den har inget internet. Alla bilder från sommarens alla äventyr, sandland och allt annat finns i den innan det delas ut till världens alla hörn via internet. Dom kommer säkert få ligga trygt där tills jag instalerat den i träkojan. Den som väntar på nått gott... <3

Fick nyss veta att jag är inbjuden på tjej-kväll på fredag. Det ska bli roligt! Äta lite tacos och prata skit. Får se vilka som kommer.. hoppas såklart på några spader i rockärmen ;) Eller vänta nu.. inte var det tjejkväll? Vart kom då Jim. in i bilden? Mu???? Haha, skit samma. Jag ska till Mu med andra människor och äta taco = kul!
Övrig planering ligger på att lämna skinn i morgon med pappa och på onsdag ska det spelas innebandy med jobbet. På torsdag trodde jag, fram till för 2 sekunder sen, att jag skulle till V-ås. Men jag ska ju för sjutton på ljusparty hos Lola då. Minnet är bra men kort. Lite stress på den här bruden och hon kommer boka sönder sig totalt och aldrig vara där hon ska. Så, nu vill jag inte tänka nått mer på vad jag ska göra denna vecka, för den är full av "ska bara"n redan.. Att jag lyckas är en underbedrift..

Det är skönt att vara hemma <3
Kramar//Elinen




Skall ses:
http://www.svtplay.se/video/340066/del-1-av-3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0