Närmar sig

Sitter och lämnar över bland det sista innom mitt område. Ni kanske undrar hur jag kan lämna över och sitta här?! Ja, det är hemligt och berättar jag det måste jag nog döda er. Så jag åller tyst denna gången. Bra va? Haha..
Nej men vet ni vad? Detta är första dagen här nere som jag är fri. På ett konstigt vis, javisst, för det är ju fortfarande på jobbet jag hänger och jag lämnar fortfarande över det jag jobbat med senaste tiden. Men det gör inget. För nu är det inte min panna som svättas när det blir jobb eller mycket. Jag bara berättar vad och hur jag gjort saker (och självklart har jag skrivit massor med fina "kom-ihåg" lappar som en 5åring skulle kunna följa för att underlätta för mina karlar) och sen får dom göra hur dom vill med den infon och hitta sina rutiner. Men grunderna anser jag ha lämnat över väldigt väl!
Det här är mitt ämne som jag och S har kunnat bra! Jag har fått lösa mina problem från grunden och hittat mitt system i saker. Endel saker har vart mitt område och andra saker ha S hållit mer i. Såklart vart jag datanörden och S experten. Han är grym! Och saker har inte ändrats varje kvart som hemma heller.
När jag tänker efter har detta givit mig en mycket god erfarenhet. Känner mig mer stadig i hur jag kan sköta saker och jag VET nu att jag gör det bra, med rätt hjälp och rätt info. Det känns bra! Bara inte ramla in i gamla dumma rutiner så kommer jag kunna vara riktigt stolt över det jag gör framöver. Kanon!
 
Alltså har detta äventyr inte bara givit mig sand i lungorna och ett stort behov av egenutrymme och varma kramar. Det är skönt att veta det.. Och så har det givit mig minst 2 nya vänner. En Golligock och en S. S är ju igentligen BB´s, men han tar hand och busar med mig med. Det är en man med humör, humor och ärlighet. En man med samma ålder som min far och med en respektingivande ton och utstrålning som jag hoppas jag kommer fortsätta ha kontakt med. Fast han saknar facebook. Han HATAR facebook. Och Pride. Men jag funkar tydligen rätt bra endå. Han säger iallafall det..
Sen Golligocken. Han kommer få en skoterkompis en helg i vår. Jag måste nämligen åka och hälsa på honom. Det tror jag skulle vara bra för vår vänskap och jag har ju aldrig åkt skoter. Ta lite bilder från ett toksnöigt norr och kanske ta oss och baka lite fika för att hälsa på S?! Ja, det finns möjligheter. Fast det är rätt många mil emellan. Det är iallafall hopp och sålänge som inte säger nej är det mina mål med.
Har sakta men säker skrotat endel av mina "vänner" här nere. Sånna som lever ett liv här som colla-mytomaner och ett annat hemma. Finns många, jag ser fler och fler (tyvärr... vart är mitt gamla blinda jag)
 
Men nu så.. nu ska jag nog spela Littel big planet 2 lite. Bara för att jag kan. Är en skön ledig dag..
Hemmåt närmar sig och samtidigt ångesten över att så många kul kommer försvinna..
En v-å´sare ska med få sig en påhälsning. Innan jul..
 
Kramar om//Elinen

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vart har du tagit vägen i vår lilla mailkonversation?! :D Snart snart snart.....

Svar: Kan ju inte sitta och ha åskådare när jag svarar på "hemligheter", vilket jag hade när jag nördade igår. Så då blir det lite utdraget ;) Men nu så är jag igång igen :D
elinvonfisen.blogg.se

2012-11-05 @ 21:23:42
URL: http://ivarssonjenny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0