Tokig dag

Hur var det nu Björn sa? Att man kommer på många bra saker när man sitter på toa. Toa-tankar kallade hon dom rätt och slätt. Var länge sedan nu..

Hjälpt pappa hitta soppapumpen på bilen. Det gick rätt okej bara vi lyssnade lite på mig (stolt) Sen klurade han massor på hur han skulle få ström till bara den, då han ville veta om den funkar. Jag var inte så mycket till hjälp då eftersom jag inte är så haj på det där med ström, jord och kablar högt och lågt i olika kamouflage och former. Så jag gjorde det jag är okej-bra på, jag googlade! Och sen var jag påväg på toa, men han jag? Nej! För då fanns det en sida som beskrev felet som 945an dragits med en tid nu, att den helt plötsligt bara lägger av. Fast nu startar den inte igen efter senaste dödsrycket i början av förra veckan. Tidigare har det bara vart att starta igen, men inte nu..
Så jag hoppade mitt toanesök och sprang ut för att berätta för pappa och se om det hjälpte honom nått. Bilmekaniker som han vart var han redan det på spåret och efter lite klur, strömkontroller och klämda fingrar satt jag med ett relä av största modell jag skådat i handen. Tyvärr var den bytt för ett år sen så nu grubblar pappa vidare. För varför har den gått sönder igen? Kan det vara soppapumpen iallafall? Och hur i helvetet får man ut sälringscentralen när den sitter fast fast jag lossat spärrarna på sidorna om den?
Suck! Det är kul egentligen, men jag hatar att inte kunna bidra med något. Det går ju inte ens att bara bolla bilproblem med mig.. ...
Så jag gick in igen för att googla vidare och få kissa. Men nej, låste dörren och då började det direkt att ringa! Ha ha!
Nåja, nu sitter jag här, på toan. Mest för sittandets skull ska väl tilläggas, men endå.
Ska tvätta av mig, byta om och packa ihop mig för att åka på ljusparty i Hallsta. Ska bli mysigt.. Plockar upp Snabbfot och vattenprinsessan på vägen. Hoppas hinna in på affären och mäta "min" soffa med. Vi får se :)

Nu till handling!
"kissat själv"-klapp på kinden/Elinen



Vart inga får idag iallafall. Vart packa saker på mitt rum, göra ordning i mina väskor så jag slipper gråta varje gång jag vill hitta något som aldrig är där det ska i mitt totalkaos.


Kommentarer
Postat av: Björn

Toatankar is the shit!!! ;D

2012-11-22 @ 18:35:05
URL: http://ivarssonjenny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0