*God-morgon-spark*

"nää, för du lever som i din ligga drömbubbla, där du badar i choklad pooler, å surfar på chips vågor, å paddlar kanot varje dag. Men det är tyvärr inte verkligheten Elin. Dags att spräcka den bubblan snart tror jag, å inse fakta å växa upp lite !! Du är inte 14 länge!!"
 
Jag är inte helt säker på att detta är en fullt så dålig syn som det låter av mig..
Inte kan jag påstå att jag lever som han beskriver det. Snarare är jag nog en av få som jag känner som faktiskt förbereder mig så mycket för ett vuxenliv jag bara kan. Antagligen för mycket ibland med..
Jag vill inte vara liten längre och jag tog mig ett bra steg upp på stegen när jag köpte min lägenhet. Ansvar! Och nu ska den få bli så elinpimpad den bara kan bli. För min trädkoja ska bli min bästa plats någonsin..
Det dumma jag gör som ajg vet om är att jag stänger ut människor runt mig. Varför? För jag kan själv och det är ett stort behov jag har. Jag vill inte lämna över massor av saker på någon. Då måste jag ju aldtid lite på att personen finns ett stenkast bort och kan hjälpa mig 24x7. Det går inte! Jag vill inte ha det så! Jag har egna ben (rätt knubbiga just nu) som jag kan stå på. Jag behöver goa människor med ord och kramar, dagligen, men huvudet och benen kan jag med nyttja! Kan ni förstå?
Som ni kanske förstår är detta ett försök till att driva med mig elakt, utan att han ska balla ur och få dåligt samvete. Golligocken, han har malt på här nu om chips och min tomma skalle. Någon som har modet att vara ärlig allafall..
 
Kram på er//elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0