men vad är det här?

Mina vänner på jobbet får antagligen förlängt efter jul! Hur underbart är inte det? Vart glad i hela kroppen när BB berättade det igår kväll när vi gick till tältet.
 
Men sen att andra har fått besök av *piiiiiiiiiip*. Rånats, blivit överfallna eller sett folk tagit sig in i deras egendomar, det är då inte alls lika roligt. Även en som råkat ut för en blottare. Vad ÄR det här? För det första, sparka ut ALLA idioter som inte kan följa svensk lag, svensk eller inte. För det andra, blottaridiot, det är höst, kallt, använd kläder. Mamma hälsar att du kan bli förkyld annars. Och inte vill du ha snuva i "skönheten" du vill visa upp? Och för det tredje och sista, var rädda om er där ute. Jag vill ha kvar er där hemma <3
Det är ju sanslöst att här nere går dom som i ide när minusgraderna börjar närma sig (hur nu plus 13grader kan skrämma någon) och hemma verkar det bara bli värre och värre.
Jag vill kunna släppa ut mina barn på gården till mitt hus, i stan eller utanför, och kunna laga mat eller damsuga utan att ha personsökare på dem eller inte kunna släppa dem med blicken av oro. Jag vill att när mina barn är 10 år ska jag inte behöva oroa ögonen ur mig för att jag vet att min ögonsten går hem ensam efter skolan och inte ringt och sagt dom är hemma än. Kommit innanför dörren. Trygga. Låst dörren för knarkmannen i samma trappuppgång som inte bostadsbolaget kan sparka ut för att dom får bidrag för skitstöveln som inte ens försöker bli kvitt skiten han sysslar med.
Ord! Löften! Människoskitar! Ynkryggar och lögnhalsar!
Att kommuner och sverige inte lär sig. Ska dom ta in folk från andra länder ska dom fan lägga ner tid och intresse på att dom ska lära sig nått, få en utbildning, jobb och följa sveriges små regler. Vi är ett snällt land, men vi slutar att bli snälla efter ett tag.. eller, iallafall folket i landet. Men oxå dom som söker hjälp eller blir tvingade till hjälp med problem, ska det daddas? Det finns ju smarta idioter och så finns det sånna som bara mår dåligt eller hamnat fel. Någon måste kunna se igenom denna sjuka!!!!
Och jag är glad att jag hade flytet att få det jobb jag har i dag. Fast anstäld och nöjd. För om jag vore arbetslös och inte kunna hitta någon som vill ge mig chansen till jobb skulle jag med leta andra utvägar för att klara mig själv ute i världen. Alla vill kunna stå på egna ben. Eller nej, förlåt mig, inte alla. Endel trivs med att faktiskt inte bry sig om vart dom ska, vill eller hur framtiden ser ut. Och endel har faktiskt inte förmågan att vilja nå ut i världen utan är bara otroligt nöjda med det dom har och vet om. Men en i normen vill skapa sig ett eget liv utefter SINA drömmar. Vem vill bo hemma resen av livet? Vill man inte utmana sig själv, hitta en fast punkt och skapa förutsättningar för familj? Eller..? Jag kan bara tala för mig själv. Jag vill mycket. endel saker kommer i skymundan när andra vägar valts. Men en sak har jag lärt mig och det är att mina drömmar är viktiga. Vad jag vill och vart jag vill är viktigt. Kommer jag ingenstans på jobbet, lyfter jag min fritid. Är det tungt på jobbet vilar man på fritiden. Behöver man en kick på livet så är det det man sparar ihop till. Behöver man en vän där det alltid finns en plats i soffan då är det där man frågar in sig och sitter. Behöver jag min familj (som är rätt stor prio nu för tiden) så är det där jag är.
Det största på min lista just i detta nu är egentid!
Jag ger jobbet denna vecka och när rutinerna är spikade igen så ska jag klura på livet. Det äehöver jag. För att sedan komma hem och vara själv i några dagar. (med uppehåll för järfällaturneringen, såklart) Stänga in mig på mitt barndomsrum innan det blir lägenheten till 100procent och bara vara själv. Nörda på datorn, sova bort jätte många timmar och bara vila ut.
Orka!!!
 
Nu ska jag ringa Mu tror jag :) hihi..
Kramar om//Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0