så det är såhär det ska vara?

 
"Vad är det för fel på dig, varför vill du ha mig, i din famn"
 
 
Konstig stämning. Finns mycket att jobba på på detta kompani.. oj så mycket! Och hur många har inte blivit konstigt behandlade eller behövt ett lugnande handtag och endel även en handplata för att "komma ur det"?!
Men jag är inte chef och jag kan inte formulera mig för att själv ställa mig upp och säga det jag ser. Dessutom vet jag inte om det är nått som skulle tas av mig heller. Jag är civil och bara 25 år. Inte så mirithöjande varken på papper eller i militärers ögon.
Så nu är det som så att jag även är friskare idag i kroppen. Det är en fin känsla. Det är 20 dagar kvar tills jag åker härifrån. Det är en spännande känsla. Skrämmande på det där sättet som student och muck var. Pirrande kul, skönt och en fruktansvärt tom känsla. Visst, det är påfrästande att sitta ihop och många kommer jag säkert inte skänka en tanke när vi skiljs åt. Men alla dom jag vill pula med mig i väskan och ta hem, dom kommer kännas i kropp och knopp. För endel här nere har blivit viktiga i mitt liv. Viktiga här nere javisst, men va dsäger att dom inte skulle göra ett bra jobb på de punkterna hemma med? Exakt! Inget! Så det kommer kännas..
Så jag vill njuta lite extra, göra ett bra jobb och hinna prata med alla. Hinner jag tror ni? Nej. Ser det bra ut tror ni? Såklart inte.. *suck* Inte lätt att vara jag..
Idag är det FNdagen och den "firas" här nere med en minnesstund nere vid minnesplatsen och sen bjuds vi på mat. Fick välja mellan massa kötträtter, pasta, hamburgare m.m. Gissa vad jag valde!!!!! Spagetti och köttfärsås såklart! Mums mums mums :) Ska bli lite kul att göra nått ihop. Men tyvärr ville inte alla vara med. Tror det har med sällskapet att göra. Alla orkar inte lägga ner tid på att umås med alla då man inte vill träffa alla utanför jobbet. Jag förstår.. Men jag vill ju träffa dom som valt bort det oxå. Jätte gärna.. Dom är en viktig bot för mig. Men dom kan ju inte gå bara för min skull heller så.. bara släppa!
Denna vecka har vår prins gjort en "engelsk prins". Fast han bara besökte, inte jobbade. Coolt faktiskt. Lite iallafall. Träffade honom dock inte. Många gjorde det, jag åkte istället och åt mat och la mig i sängen för att sova bort 36 timmar, ett dygn och min förkylning. Bra val tror jag bestämt!
Jag har inget emot kungafamiljen som många verkar ha. President skulle inte vara billigare för fem öre. Kampanjer, flera kandidater. Ja, vad får er att se att det skulle bli bättre? Berätta gärna.. jag är långt ifrån omöjlig eller orubbar! Goooo!
Nej nu är min frissörkund försenad. Ska nog slockna i soffan eller hängmattan en stund. Borde sola, för sakens skull. Men nej, orkar inte det..
 
Kraaaamar om//Elinen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0