snart så är det dax..

Sitter och kollar julklappar (yes, äntligen tänker jag på nått annat!!!)
..jag förbannar mig själv när jag gång på gång krockar in i plagg med vitt på och kommer på att jag tycker det är så snyggt och fräscht. Irriterande! Varför ska jag tycka så för? Det är ju den mest ineffektiva färgen som finns för den håller sig aldrig sådär "ny-vit" som den är när man köper den.
Aja, bara jag inte köper den åt mina bröder så. För då får jag säkert den där det där tvättar vi hemma hos dig-blicken av min mamma på julaftonen. Vem vill ha den? Vem vill komma på på julaftonen att man måste tvätta? Nej nej, det går inte för sig.. *fniss*
Julklappar lixom... Det är mysvarning enda ner hit till 25gradiga Afghanistan. Flixen började retas om julmusik sist jag pratade med honom om jul. Bara för att jag är ute i god tid.. Så kom ju kommentare ska du inte börja spela julmusik snart oxå? Och NEJ!! det ska jag inte. För det hör inte hemma i mitt julmys och mina julplaneringar förens runt 1 advent/1 december som tidigast. Ibland kan jag faktiskt hålla mig längre oxå. Vi får väl se när jag hittar julskivan i år. Minns inte vart jag packade ner den nämligen. Plus att jag på något mystiskt sätt lovat bort mitt ljud till min lant-familj så nått att spela på har jag inte så tidigt inpå jul. Fast radion sätter väl igång lite smått endå när december månad rullar in så jag klara mig. Det blir synd om de som har högtalare hemma bara när jag kommer på besök. Hihi!
48 dagar kvar till december och 72 till julafton. Nu vart ju mitt "30 dagar till svenska mark under fötterna" betydligt närmare. För snart är det faktiskt jul.. jul betyder värme, ledigt och tid med dem man tycker om och bryr sig om. Sill, rödbetssallad och julskinka med senap! Fastspikade familjer framför tven 15,00.
 
Nej, sova middag en stund innan skrivallvaret startar igen!
Insåg nyss att det inte bara var jag som hade press på mig, utan en viss annan oxå. *ledsen blick*
 
Hoppas ni hemma har vaknat till nu och planerar för en kanonslö och skön lördag (eller vad ni nu har på schemat)
Kramar om//Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0