Vill jag så..

Jag vill hem och fotta, lyssna på musik dagarna igenom och fixa i min lägenhet. Jag vill träna och laga min egen mat. Vakna och planera en dag efter vad jag känner. Stöta på en fullbokad dag och vakna dagen efter och ha alla mina egna ideer att välja på igen. Jag vill kunna vakna mitt i natten och vara galet kissnödig, kliva upp ur sängen som den jag är och gå på toa. Med öppen dörr, såklart.. och sen gå och sova igen. Inte behöva koppla igång skallen för att hitta kläder och skor och öppna ögonen för att inte kliva på någon halvdöd mus eller hundskit. Jag vill kunna starta min inredning, måla med pensel på mina väggar och en morgon få för mig att baka och avsluta med bullar och saft en eftermiddag, vilken som helst. Jag vill kunna kliva in på en affär och kunna gå igenom innehållsförtekningen och veta vad jag äter och vad jag lagar. Lägga ner tid på mig själv! Jag vill kunna gå utanför dörren när det blivit mörkt utan att mina nära blir arga och skvallrar för att jag vill röra på mig. Jag vill kunna vakna ur en hemsk dröm och kunna krypa ihop i mitt kudd och täck-hav utan att behöva oroa mig om vad jag sagt i sömnen och vem som hört. Jag vill kunna välja dom jag umgås med och jag vill kunna finnas bara en bit bort för de som behöver mig, när dom behöver mig. Jag vill kunna vakna på morgonen och ringa någon, inte vänta 2,5timmar innan ni vaknat där hemma. Jag vill kunna klä mig i en varm tröja en vanlig dag när jag fryser lite utan att någon hackar på att jag är frusen. Jag vill kunna gå i mössa, utan att någon höjer ens ett ögonbryn. Jag vill få vara jag, i min värld igen..
 
Om 24 dagar är jag där. Då få jag åter blir den jag är och fortsätta leta och upptäcka den jag vill vara <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0