..

Fast det kanske kan tänkas uppfattats som att allt är skit just nu har jag fått mycket fart, info och arbetsuppgifter innom mitt arbetsområde Am. Jag har fått massa koll, uppgifter att göra och ja, det är kul. Jag får köra på med mitt, själv och utan att någon tar mina uppgifter eller kör över mig! trycker in hörlurarna i skallen och rockar vidare..solo.. För någon dag sen stod jag och plockade isär handgranater. Eller.. ja.. kanske mer.. typ.. eh.. Jag fick en tillfällig arbetkollega, Fredrik. Någon trevlig, högt uppsatt norrlänning som röker och gillar kafferaster. (hahaha!) Han var iallafall jätte bra att jobba med och vi bollade vårat okunnande och fick till det bra. Han plockade isär granaterna. På säker plats. Med lite Elin-hjälp. Han berättade om en massa äventyr och peppade mig till massa tok som jag starkt ska fundera över. Varför inte lixom.?! I am only 25 years! Men jag behöver samla lite hemmaenergi. Och köpslå med min revisor/arbetssökarpolare.. och, ja, känna efter i hemmamiljö. Men slänga ut trådar det kommer ske! Vi höll säkert på och plockade med döden i 2 timmar. det var endel skit att titta igenom. Så eftermiddagen gick fort och vi var klara runt 7 med allt tok. Hungriga som tokar åkte vi till tyska matsalen och bjöds på (*virvelvind*) potatisgratäng och kassler. Mums!! Helt klart en god och trevligt avslut på kvällen.
Så visst sker det saker för mig som är bra och gör min dag lättare. Men jag kommer inte kunna gömma mig i mitt arbete för evigt. Och jag är inne och ser hur andra mår för mycket för att kunna glömma helt. Jag har nu 11 dagar kvar tills jag är påväg härifrån för att rymma hem i 2 veckor. Det ska bli härligt. Men jag gillar inte att lämna andra kvar i detta. Och jag gillar inte att det är som det är. Göra nått åt det?! Ja, jag tänker ta mig så högt jag kan och tala med mitt "vuxet för din ålder" perspektiv som jag så vackert fått höra minst 10 gånger den senaste veckan. Kanske, men troligast inte, kanske det kan bli någon ändring. Jag ska iallafall pröva.
 
Nu ska jag ta mig mot solen, för att somna fullt påklädd och dö svättig och ha vattenbrist. Ska bli hääärligt :)
 
Kraamar på er//Elinen
 
Ps: Ska jag, eller ska jag inte, köpa mig en missionsring?! det är dagens fråga.. ds

Kommentarer
Postat av: Snabbfot

Gört!!
Resten tar vi in private =)
Puss

Svar: Ja!! Jag kan ju RINGA! Att jag är så glömsk... :/
elinvonfisen.blogg.se

2012-09-13 @ 22:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0