måndagsinsikt

Det finns så många spännande sätt att se på saker och ting. Så olika, beroende på vem man är och hur man är funtad.
Jag har iallafall insett en sak och det är att när jag kommer hem ska jag plugga på om människan. Inte kroppen, inte träning (som jag nog hade tänkt först) och heller inte kost. Utan psykologi! Av den enkla anledningen att jag behöver ge mig själv förmågan att kunna sålla mellan (för att använda välkända ord) pärlor och svin helt enkelt. Ganska omgående. Jag som ni vet att jag aldrig ger upp hoppet om folk (otrevlig och jobbig åkoma) Jag tror att jag som person skulle må mycket bättre av att kunna förstå bättre och tolka en människas kroppsspråk och sätt att tala och vara.
Jag är trött på att vara den som går och analyserar människors sidor som inte passar in i normerna och sedan, oftast utan anledning eller baktanke, försvara, förklara och/eller argumentera vart dessa beteenden kommer ifrån. Ursäkta en person och gå omvägar runt dessa "bucklor" för att inte skada eller helt enkelt lyfta fram de andra, bra sidorna som denne har, för att skugga andra.
Kanske är det ett sätt att försvara mina egna minde bra sidor. Kanske är det bara nått idiotiskt som jag fått för mig är min stil..
Intresset för människan har alltid funnits där, fast det vart inriktat på barn. Just nu är jag inte säker på att det är barn som är den stora dragningskraften.. men mycket händern när man är liten och många förklaringar finns i uppväxten. Så lite mer åt "förskolelärarhållet skulle kanske inte vara en så dum ide. eller vad säger du björn?!
 
Hur nu sanningen än ligger i betraktarens ögon så är det endel böcker som ska införskaffas. Endel massa böcker. Ska se lite på fejjan om någon har främst tips och därefter kanske något man kan låna på sig?! Vi får se hur det artar sig.. men det är kul när man vet vart man ska :)
 
I övrigt: Sol! Kallt! Nyvaken! Kort stubin... ny motionerad och ny duschad. I morgon invägning igen. 8 dagar!
Japp, det var det för nuet.
Kraamar om//Elinen

Kommentarer
Postat av: Björn

Jag säger bara: jabadabadoo, kööör bara ;D

Svar: Haha! Små steg är oxå steg så att säga ;)
elinvonfisen.blogg.se

2012-09-17 @ 21:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0