ny vecka <3

Det går så sakta. Jag vill gått ner i vikt nu redan.. Såklart helst bara sådär på 2 sekunder tack och sen kunde jag väl få se ut sådär som jag gjort förrut tills ajg blir på tjocken? Jag tycker det vore en bra deal för den som styr sånt att gå med på. Se vill jag såklart att dom kilona med rasar av när jag är mamma ledig så.. ja.. för evigt kunde jag väl få se ut som jag gjorde?!
Haha, ja, jag är trött och nej det blir inte bättre än såhär. Det är en trött dag i dag helt enkelt. Och det roligaste i allt det trötta är sandstormen som drog igång efter morgonpromenaden och har bara gonat till sig under dagen såhär långt. Öppna munnen- andas in- sandlunga?! Blä!! Tur att jag slipper sånt hemma sen. Aldrig mer behöver jag gå ut och komma in med sand från topp till tå och nysa ett dussintals gånger innan det kanske blåst ur mig all sand. Hemma blir man blöt av vatten. Vatten torkar, är friskt och drickbart. Lite kul med vill jag minnas, även i vuxen ålder. En 30 minuters dusch.. ne.. en timmes dusch som avslutas med ett bad efter ett träningspass. Å vad underbart det vore..
Dagen aha kom när jag som vanligt satt och pysslade med nått hjärndött arbete och kom och tänka på min julklapp till mig själv. Det blir ju en liten kompis är planen och ahat kom då jag insåg att den aldrig skulle klara tapetklister, dam och färglukten. Alltså måste det vara klart rätt långt före jul. Osis att jag fick eld i baken då?! Nej, jag har redan tänkt skynda mig lite så jag får slöa med på min ledighet. Om jag klarar av sånt då!?
Ikväll är det vila på träningsfronten. Lite jobbigt men tränade ju i morse både promenad och gym så egentligen är jag rätt klar för idag. Och igår kroppskyddspromenad. Ja, jag kan nog helt enkelt inte skynda på den här processen med att bli normal till kroppen mer. Vila är med viktigt. Och skönt.
Det är 3 veckor och 1 dag tills jag får åka hem igen. Det ska bli väldigt skönt att få komma hem och se hösten. Träffa familjen och alla mysisar. Träna, börja i lägenheten och lite små äventyr. Ikea ser det ut att bli, behöver enkla billiga taklampor som kan sitta tills ajg vet vad jag vill ha. Och sen på vägen dit ligger Åsby som den 8 (eller 9de) har orkide-tema. Hoppas dom har kvar den när jag kommer hem! Jag vill absolut inte ha någon sån blomma men dom är fina och Åsby har alltid så arrangerade teman när dom slår till så det är kul att se. Plus att jag redan köpt pastatallrikarna jag ville ha där och mamma har yllt hela min lägenhete med blommor redan. Lovar hon lyckats trycka in någon till extra dom veckor som är kvar innan jag landar hemma.
Det är en konstig känsla i min kropp. Den säger "äventyr"... och sprider sig runt i kroppen som en vind som vill hitta ut. Och kroppen stänger in den och skriker neeeeeeej!! för den är helt slut och vill bara bara ligga still i flera dagar och inte göra nått! Äventyret finns inte här.. Ska man göra nått sånt som känslan vill så är det nu eller aldrig. (eller ja, sen fast i annat format går ju med.. egentligen) Nu när jag vet att jag klarar av att vara borta men inte dör när jag kommer hem. Alltså trivs ju hemma, men att se lite av de fina delarna i världen vore inte fel efter det här.. hur ska jag uttrycka det så korrekt som möjligt.. sjuka delen av världen?!  Ja, den är motbjudande iallafall. Fin till sitt yttre, om man tar bort människorna. Hör ni så jag låter? Det är inte klokt. Men den här delen av världen mår inte bra! Så att se något annat vore gott. Jag ska ju iväg och surfa, det är ju godiset efter det här som jag velat så länge nu. Men mer då? Vill jag mer? Eller räcker det äventyret så jag kan sätta mig i soffan och må bra sen? Vi får väl se antar jag..
Aja, nu har jag låtit känslan styra en stund. Det är mycket som måste klaffa. Jobb, pengar och hemmet. Får köra weekends ;) Så jag hinner med allt!!! JAAAA!!!
 
Nu måste jag gå och göra nått kul en stund innan jag somnar med huvudet i tangentbordet!
Hoppas ni där hemma har en bra måndag iallafall. Mindre sandstorm mera sol till er!
Kramar om//Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0