poesi

'jag ska göra mig liten. jag ska göra mig oförstörd. jag ska göra mig till den som sånna som du aldrig kommer kunna förstöra. till den ingen kommer åt.
jag ska se till att ni låter mig vara..
jag ska kväva mitt hat och vattna min kärlek. jag ska sitta här tills jag kan resa mig på svajiga ben och gå. jag kommer aldrig gå dit det blåser eller söka efter det där med blicken. jag har slutat vänta på blå himmel eller att någon ska förstå mig. acceptera.. jag blir aldrig som andra. jag har aldrig vart, men alltid önskat och strävat. jag ska krossa det som står i min väg med mina känslor. för det är jag! för det jag ser är omöjligt för de flesta att se, vilket är otroligt konstigt. jag är känslor. jag är bilder. jag är värme. jag är kärlek. jag är ord. och jag tänker inte ge nått av detta för någon jag måste vara någon annan för. tala illa om mig. krossa mig i andras ögon. säg saker du aldrig kan ta tillbaka. som kommer följa mig. jag är inte ensam och du behöver inte vara vid min sida.. du behöver ingenting av mig. men du får. för det är jag!'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0