mansförkylning?

jag vet då inte vad det är för fel på mig.. lagar mat , somnar. äter, somnar. tittar på film, somnar. läser, somnar. virkar, somnar...
slut som människa?
gåtan börjar såhär:
lördagen upp kl5 för att med bil full av flyttkartonger och släp med en säng som skulle säljas ge oss in till stan. pappa skulle jobba. vägarna var inte så lite igen snöade då det blåst och lagt sig över 2 dm på vissa ställen. som tur var hade postis med en jeep plogat upp fina spår. pappa är en van och bra förare. det gick bra, fram till arlaberget. där var en sträcka på mellan 50-100 meter översnöat. den sista delen som vi antog skulle ställa till problem och en bil stod redan fast och jobbade sig fram och tillbaka för att komma någonstans alls. vi hjälpte till att putta så gott vi kunde och så kom det några små spolingar från andra hållet. spån (trevliga men endå..) som på långt håll såg båda bilarna men endå inte koppla OCH körde fast, såklart. en låg liten framhjulsdriven bil som aldrig skulle klara hindrena längre fram heller. jag kutade dit, förklarade läget och det vart puttande. vi fick bort bilen tillslut och deras resa mot de värmländskaskogarna för rally fortsatte, åt andra hållet. sen fortsatte jobbet med den första. plogtraktorn dök upp och körde från kolsva mot Köping fast förbi skolan så pappa och jag vände och tog den vägen in till stan. ca 1 timma försenad var han till jobbet.
jag åkte hem till mig och irriterade mig på att i stan, där var det f*nimig inte någon vind som gjorde deras liv nå påverkat. pyttsan. bar upp massa kartonger och mötte grannen som måste fått för sig att jag är en morgonpigg j*vel vid det här laget. konkade och körde sedan till personen som skulle köpa sängen. han såg helt chockad ut när jag skulle hjälpa honom bära. trodde han att han skulle orka en 120säng 3trappor själv? amatör! fick pengar och åkte till pappa med bil och släp. gjorde världens snyggaste parkering. backa med släp kan jag allt, bara ingen hetsar så.. sen gick jag hem. åt en bamseportion med pasta och ville sova. kunde inte. somna 10 minuter innan klockan ringde. sen in i duschen, inga rena mjukisbyxor och ingen ren klubbtröja. irriterande. men kläder fick jag på mig och Björn hämta mig. vi packade kanoter och jag fick låna Mr Idols vrålåk. vi bar iväg och kom fram tryggt trotts E18 och idioter. jag sov. sen hade vi tappat yttligare en spelare. B trodde inte vi hade låg och hade hamnat mellan stolarna. jätte tråkigt!!!! så var vi bara 6 spelare. 4 damer och 2 grabbar. vi golvade lagen i våran grupp. 7-0, 10-0, "nånting"-0, 6-0 och avslutade med 6-1. nollan sprack. men men, JAG bryr mig inte. bara laget funkar bra och är glada så är jag helnöjd. duschade, lastade kanoterna och här började det. jag fick jätte konstiga magsmärtor. ovanför höftbenen och snätt neråt gick smärtan. så jag satte mig i bilen och vi åkte till stäket för mat. på den biten svullnade mina ögon upp rejält och jag vart snorig som sjutton. dom åt och jag ville bara dö. hoppade in i bilen och då började det klia som sjutton. efter ett tag somnade jag och det var inte värre när vi sen kom hem så jag vågade gå och lägga mig.
det var jätte konstigt. svullnaden är nästan borta nu och kliandet kommer bara när jag börjar klia. blir rött som att jag solat och bränt mig.. nästan inget snor kvar men bihålorna trycker på jätte mycket och orken finns ingenstans.
så nu har ni lite koll på mig mina vänner. hoppas vara bra i morgon. men blir nog hemma då med eftersom jag istort sovit hela dagen..
krya på er där ute!!
kramar//Elinen








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0