Löftenas år?!

2013 startade idag med ett X antal för många skagenmackor ala mamma. Familjemys och sen satte det igång att tittas på min bil som vart med om ännu ett missöde (inte sen sist ni läste om det. Den gången räckte väl?!) och som kul var gick det att lösa. Eller, snarare såhär; Det går att stänga och öppna och låsa. Men inte utifrån. Så min plan är att leta efter en ny bil. Eller inte NY men nyare för mig... Så nu letar jag med blåslampa efter en bil noxå, mitt i allt lägenhets stök och börja jobba och ja just ja, jag ska ju vara djurvakt i slutet av januari oxå.. suck! Jag söker en biiiiiil. Nåja, den går att köra och får köras till slutet av januari så det är bara att tuta och köra och hoppas på att hitta nått att byta till!
Nu försöker jag adressändra men mitt lägenhetsnummer vill visst inte bli godkännt. Hur irriterande är inte det? Det är bara 3 siffror på dörren men dom skräver fyra. Hur idiotiskt är inte det? Tröttsamt delux..
 
Så nu till årets nyårshopp. Löften kan det med ses som men är det någon jag sviker så är det mig själv och hur idiotiskt är det inte att lova då? Så sakerna att ta tag i är följande:
1# Träning! Vid årets slut ska jag kunna göra "flaggstången" och ha gått ner minst 10kg
2# Få klart och som jag vill i lägenheten
3# Njuta av livet, vänner och familj
4# Söka jobb och utbildning
5# Ha vilodag, minst en gång i månaden då jag inte lyfter ett finger..
 
Dessutom ska det vara så alkoholfritt det bara går att få till det. Vad jag vet är det inga jämna födelsedagar, superfester eller liknande i år. Så satsar på under 13 fyllor, inga ciggaretter och nyttigare vardag. Min kropp skulle må bra av att få sig en nyttighets duns.
I övrigt ska jag åka på minst en utlandsresa och ha filmmys i mängder med mig själv. Det tuffa i det här är att jag måste välja vad jag ska träna. Den är svår och samtidigt få in regelbunden tvätt och städddag.
Kanotpolo varje söndag är ett måste och en sak jag vill fortsätta med och på kvällen är det vattengympa. Måndag innebandy, tisdagar box å kick, onsdagar vill jag dansa (får se hur det blir) och på kvällen titta in (minst) på polon. Torsdag är det box å kick och fredag är det lugnt. Innebandy med jobbet blir tillägg. Tycker det känns rätt okej faktiskt..
 
Här är lite sidor jag behöver komma ihåg:
 
http://www.linabjorkskog.com
http://iwantitsobad.bloggplatsen.se/2010/05/24/3021497-9-enkla-ovningar-att-gora-hemma/
http://www.expressen.se/halsa/sju-enkla-ovningar-att-gora-hemma/
 
Det får vara allt för nu!
Kommer säkert på mer mål och ideer, men det räcker med måtta för nu. Tycker ni inte?
I morgon ska det jobbas! Nu ska det packas och fixas..
 
Kramar om//Elinen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0