Det är lördag igen, en sån mitt i sommaren

Det är som nordpolsvindar i mitt hår och sol som på våren i Affe. Ändå sitter jag inne och lyssnar på Melodikrysset för att jag inte kan vara ute i dom kläderna som är på. Det är lixom kallt..Det är inte väder för min nya snygga superstorasorlekströja. Den och underkläder är nya stilen. Kommer inte brytas, jag bor i den här!! Har däremot tagit en hel massa kort den senaste tiden. Sommaren i år är som gjord för mig och min kamera. Och massa massa massa mer ska det bli. Nästa vecka är det så att jag blir ett år äldre. Det ska bakas lite och så jobbas det hela veckan med såklart, för inte är jag ledig inte. Nästa år ska mina kollegor hålla mig från semesteransökningslappen och kryssa i varenda vecka på mig, åt mig. Hela sommaren! Jag kommer ju ALDRIG få den ledigheten. Finns inte på kartan på våran arbetsplats. Men endå, kryssas ska det!! Inte av mig, för jag har alltid någon fin bortförklaring till varför jag inte tar semester som alla andra. Men vet du, jag ska faktiskt ha en vecka till nu snart. V31. Då ska det ut på äventyr! Jag fick den.. och jag är hur glad som helst.. Tack!
 
Å 2dje näbbmusen visas nu vackert upp i munnen på katten Jocke på andra sidan glasdörrarna in dit där jag sitter. Tror inte han ska få komma in på en stund. Jag är inte hungrig, men han förstår mig inte..
 
Jag är för sjutton inte hemma idag heller.. Jag har slagit läger i bäddsoffan jag bäddat ordning åt mig och snott mammas bärbara dator och sitter så fint här och nördar med en utsikt som passar mig helt perfekt. Vatten är underbart, men med sånna här vindar hade jag inte ens stoppat ut en tå. Jag är så frusen.. Himlen är blå! Tussar av måln syns här och där. Men varför all denna vind? Onödigt. Veckan som vart så fin..
Just, anledningen till att det är "inte lika fint väder som tidigare i veckan" är att jag köpte cocosolja och after sun igår. Jag hade planer. Om jag åker och lämnar tillbaka det kanske det försvinner, nordpolsvindarna?! Lätt värt att pröva.. Den lilla ledighet jag har vill jag ju kunna njuta. Snälla snälla, varför kan jag inte få de få dagarna jag har?

Idag är för övrigt min namnsdag och min mammas, och Millas. Och säkert ånga andras med.. Grattis till oss :)
 
Nu ska jag ta en sväng med hundarna, min väckarklocka idag! Det är en toppenmorgon det!!
Se vad kvällen bjuder på. Ska nog leka lite med Mu och hennes familj. Och om jag hinner och inte prioriterar viktigare saker blir det att skicka in bilder för framkallning. Har en STOR hög som måste bli riktiga kort! Ligger efter nu igen..
Lever livet, benen ber även om en löprunda. Tänk vilka konstiga saker man får för sig är viktiga.. Vad sägs om att måla garderobsdörrar istället?! Släpa lite pall och pimpa min utsiktsplats? Nog finns det att göra..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0