nostalgi

(stora morgonfunderingar)
när jag var liten var man inte otrogen. och var det endå nått som hände kom det fram och det var en skam. man var dum och fick sota för det. alla visste om det!
idag är det okej. idag är det nått som nästan varje förhållande utsatts för. idag är det vardagsmat som testar vår kärlek till den man tror att man älskar..
jag hatar det! jag hatar faktiskt faktumet att det är vardagsmat, att det är ännu en ursäkt, att det är "inte mitt problem". när vart vi hjärtlösa? när vart allt vi gör någon annans problem? när slutade vi få dåligt samvete?
när vart det lika okej att trycka en flottig pizza under en diet som att sätta på grannens man?
när vart våra misstag och snesteg i livet ännu en ursäkt vi skjuter åt sidan..?!

Kommentarer
Postat av: Snabbfot

Det blev det ungefär nu. Numera har folk fått för sig att de alla är bäst, störst och vackrast. Man ska vara Ego!! Läs överallt: Skit i va andra tycker! Sträck på dig! Var tuffare än du tror! Visa alla att du kan!!
Det är så sjukt i dagens läge...
Det är ingen som fattar att alla är inte en Bäst, Vackrast eller Störst! Förr va de så...numera har folk för stora skor och försöker ha ett ego de inte bestitter...
Det är vad jag tror har hänt.
Inte konstigt det är som det är...när folk inte är som de är...
Kram!!!

2013-07-09 @ 09:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0