Arvidsjaur 1:1

Det finns vissa stunder i livet man uppskattar förändringarna på. Detta är ett ställe som absolut får mig tänka så. Dom har massa egna ord som jag inte fattar. Dom har renkött i disken, skoterspår utanför fönstret och sån vacker natur. Flera meter snö som man drunknar i, härlig dialekt, egen flygplats och skidbacke i helt okej klass för att inte tröttna. Men dom har 28mil till närmsta Ikea (Haparanda) och dom är en sån där "alla känner alla" by. Jag skulle aldrig kunna bo här, för det är som hemma om ett tag iallafall. Mitt dilema är att denna resa är mitt lilla tillflyktsort. Jag har mina 2veckor borta från verkligheten. Väldigt skönt. Och det är nog därför som allt är så extra härligt. Borta från precis allt. Det som smärtar och det som man saknar..
Att jag träffar Golligocken och även pratat och kramats med S är ju förbannat kul. Hade inte kunnat önska mig en bättre vän här upp, precis som nere i Affe. Jag har fått åka skoter, vart med och köpt saker som blommor och möbler till hans lägenhet på mitt älskade Ikea och nyss ragit in en stor ruska påskris och satt fjädrar i, Ska det vara så ska det. Och får jag greja så gör jag. Just nu lagas det mat ala ME och det kommer såklart bli kanon hoppas jag det går att äta och ska snart korka upp en cider. Det mina vänner är jag värld efter att ha vart alkoholfri i 1,5 månader hemma med fester och förfrågningar högt och lågt. Så nu tar jag och unnar mig lite mer helt enkelt!
Golligocken skruvar Ikeamöbler och inreder med det har har att flytta runt på. KUL!
Ska väl se till att vara lite social nu igen.. Men jag vill avsluta med att fastslå att jag mår nå dj*vulskt bra.
Och en ska till, jag har köpt renkött för över 600idag som ska med hem. Lovely är ordet!
 
Paniken när jag på 2 feltryck lyckas sudda allt jag skrivit. Lyckan när Gocken, lugn som få, fixar tillbaka den resulterade i "viken tur att jag har dig!"
 

Nu lösa lite fler "Ikea problem" Och bara ha det bra :)
Snar är det påsk mina vänner, då kommer jag hem och har det bra med er oxå <3
 
Stora kramar //Elinen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0