"hjärtat bakom lås och bom"

Kollar kriminalserie på tven. Sappar mellan det och datorn. Är ledsen över att den lilla chiwawan jag stötte på inte får plats i mitt liv just nu. En långhårig, trefärgad liten godbit som var glad, lugn och sa inte ett pip. Hon spanade och visade att "här finns jag när du har tid med mig". Helt fantastisk. Antagligen lagom för mitt lägenhetsliv jag dragit på mig.. Men det går inte att ha en hund när man jobbar 7-16 i en annan stad. Hon skulle bli själv för långe. Att förlita sig på någon som inte är bunden i ens liv är oxå dumheter.Ja igentligen en som hör in i ens liv med. För hur ska man veta att den andra parten har samma planer som en själv. Det vet man inte! Så man borde därmed inte skaffa hund om man inte vet att man kan ta hand om den helt själv. Eller har jag fel där?
Det är förbannat j*vla pisstråkigt på ren svenska hur som helst.
För nog skulle jag kunna lägga om min träning och vara hemma mer, den delen är inte svår alls. Och att hitta barnvakt, det verkar inte heller vara nått problem. Men jobbet! Suck säger jag bara. Flytta till Arboga lixom.. ännu längre från familjen på landet och alla träningar. Och inte skulle det bli närma jobbet endå då jobbet ligger i utkanten av allt, så skulle det funka måste man ändå ta bilen. Ekonomiskt in my ass!!!
 
Idag har jag bokat resa hem från mitt norrlandsävenbtyr som snart ska äga rum. Ska bli skönt att komma ifrån lite, där man inte kan göra annat än prata skit, träna och ta kort på en del av landet jag inte vart i förr. Så det ska uppriktigt sagt bli skitkul!!! Och resan hem är över en natt med tåg. Ni som är insatta i mig som person vet att jag ÄLSKAR tåg. Inte tycker jag att dom är felfria för det.. nej det är SJ jag pratar om här, inget annat. Men ljudet och allt runt om. Känslan att åka tåg, se ett tåg vina fram. Det är mäktigt... det tycker jag! Så resan dit blir med bil om inte W bangar i sista sekund. Då får det nödlösa sig. Men bil upp, semester på plats och sen supersemester med en bok ner och hem. Toppen!! Sen lite påskfirande på landet innan jag landar in hemma i mitt lilla projektkaos och vardagen igen! Bring it!!! Jag är berädd :)
 
I morgon bär det av till jobbet är planen. Det var det i morse med men det blev ju som det blev av det.. Nu ska det bannemig bli jobb. Har massor att ta tag i. Säga hej då till ännu en bra arbetskamrat som försvinner under min ledighet. Sen lämna in mina semesterplaner och även återträffsansökan till FS23. Så det är dom stora punkterna. Sen vill jag hinna jobba lite med.. klä mig varmt och hoppas det funkar fint och att jag inte är helt död nmär jag kommer hem. Espiritox och jag <3
 
Nu se klart på tv-avsnittet och sen sova som en stock igen. Vatten vatten vatten och sömn!
 
God natt alla goa vänner//Elinen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0