Niklas är alltid oslagbar

Lördagen var i mor och dotter-tecken. Vi skulle till Örebro!
Vi rullade lite senare än planerat, fast endå planerat, jag kan ju min mor rätt bra såhär efter 25år. Det skulle handlas nått till tven först, men slutade i endel filmer till mig och glass som "förrätt" i solen. Vi drog in mot centrum, en plats där jag sällan är. Att bara hitta perkering verkade ett tag omöjligt i mina ögon. Fast det löste sig tillslut och mor gjorde nära på en "bryta handleden-vurpa". Letade gator, spanade slottet och kom tillslut fram till Kina muren där vi skulle förtära en härlig buffé. Och visst var det gott! Dyrt, men otroligt gott var det. Och vi fick bamsestora glas med apelsinjuice till. MUMS! Härlig miljö är det garanterat oxå där med de valvtaket och ljus och klass. Rullade senare vidare mot konserthuset och där skulle vi titta på Niklas Strömstedt och Freud. Vi hade mycket bra platser på 3 raden. Och vilken härlig föreställning. Jag var totalt såld! Gamla och nya låtar blandat med psykologens kloka ord. Prat med publiken och med Niklas som vart en god kompott att le åt resten av kvällen. Och återigen när man tänker på det idag. Efteråt hade jag såklart inga kontanter på mig. Euro funkade visst inte i sverige än. (inte allt för ledsen på den punkten) Så jag smet ut och hittade en bankomat, smet in igen och köpte mig Niklas skiva och Freuds bok. Båda fick jag fint signerade av dem. Jag hade velat ha ett kort, men batteriet i telefonen var så lågt så inte blixten funkade så det var lönlöst. Men jag fick en signatur och den ska inte röras. Mamma bara skrattade när jag dumförklarde henne som ville spela min signerade skiva i bilen. Pyttsan!
Mycket prat på hemvägen. Många tankar och mycket funderingar vart till ord på den resan.
Hem kom jag och började packa klart inför morgondagens resa mot mitt norrländska mål! Jag fick mig en betydligt galet för tidig pressent oxå. Av min Mu, och jag löste snabbt så jag han med både kanotpolon och pressenten. Tack gumman <3 Så nu börjar även denna sommar planeras. Galet men sant!
Väskan vart färdig, kameran laddades och jag somnade med hetaste galenskapsfesten inne hos grannarna. Dom sjöng så vacker allsång så jag sussade fint där!
 
Kramar om//Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0