Tror du att alla människor har något gott i sig?

Hela jag vill svara ja på den frågan. Alla människor har en gnutta kärlek och medmänsklighet inomsig. Men mitt förstånd och den erfarenhet jag fått mina "ynka" 25 år säger att så faktiskt inte är fallet. Man kan vilja se gott i alla. Man kan ge dem tiotusentals chanser att vara den man vill dom ska vara. Men dom är alltid densamme i slutet. För den hjärtlöse kan spelet mycket bättre än oss andra. Vet andras punkter och lär sig det den behöver för att överleva så smärfritt det går. Överlevnadsinstinkten, den starkaste hos de flesta människor.
Så svaret är nej, alla människor har inte ett enda uns av värme i sig, fast vi gärna vill tro det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0