en sån där dag när man hinner med lite mer..

Haft en exorcisten i sängen inatt. Inte alls i någon form lika läskig, men nog finns det vilja i den lilla prylen. Tur hon är så söt vaken. Som sin mor? Vem vet..? ;) Hon skjutsade så snällt mig till jobbet på morgonen iallafall där jag smet in på gymmet för 40minuter med hög musik och slitiga övninger. Gjorde dagens 70 benböj med; fortfarande med i tävlingen. I morgon är det 75 staka. Bring it! Jobbade sen min kortdag, då ingen ville stanna längre fick jag vackert gå hem 11. Illa var det att inte alla gick hem.. men vem bryr sig om att jag ville ha lite flex? Får göra som andra och bara stanna utan att berätta för någon annan än vakten.. tydligen. Men endå, det gjorde väl inget igentligen. Så jag knatade in mot centrala arboga med en kvinnlig smärta från helvetet. Jag har bett om den så jag får faktiskt skylla mig själv.. Lagom innan jag hade planerat tak över huvudet kom det en skur så jag pratade lite med mamma och sen vart det en icasallad och väntan i bara 20 minuter på att tåget skulle komma och plocka upp mig. Mötte min tänkta framtida man på tåget, men han var tyvärr redan 2barnspappa så jag klev av i Kopenga och lämnade den bakom mig. Tog mig med musik i öronen till systemet och sen hem. 3 timmar tog det från dörren på jobbet tills jag lev in i min nystädade lägenhet.
Ungefär där insåg jag hur grym jag var, tog av mig jacka och skor och gick direkt in till sängen och la mig uppe på täcket och blundade. Med musik i ena örat och ett larm på telefonen i handen. Sov gott. Sov 2 timmar.
Klev sen upp och tände rökelse, drack vatten och startade musik. Mu ringde och jag drog på mig långkallinger och gick till gravkapellet och tände ljus i minneslunden med henne. Tog oss till bilen min som startade direkt den vill nog inte bli utbytt den stackars volvon och åkte till munktorp och bro kyrka för att tända mer ljus. Jätte mysigt var det och en stjärnklar himmel med så många prickar att man aldrig skulle kunna räkna dem.. Helt underbart!
Handbollen han jag hem och se, fast dom aldrig tog sig ikapp riktigt dom svenska pojkarna i herrlandslaget. På´t igen i morgon och tryck dit dem! Tyvärr missar jag i morgon.. det är faktiskt fest och Mu börjar nog gråta om jag startar tven mitt i allt. Synd på sminket om hon ska paja det lixom.. ;)
 
Har nyss prövat konceptet jag ska bära i morgon nästan till fullo. Jag tror det blir bra, inte perfekt kanske.. men helt okej och roligt. Skulle vilja påstå att det blir "thailandskort" och så långt ifrån jag det bara kan bli. Men nån gång ska det vara så oxå..
Nu är jag bamsetrött igen och jag ska krypa till sängs igen, under täcket och utan alla kläderna. I morgon är det ta det lugnt, ta hand om mig och ladda batterierna för en sväng ut i världen med promille i blodet tillsammans med många tokar. Kommer bli toppen.. det bara måste det bli!
 
Sov gott mina vänner!!!! //Elin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0