Det viktigaste är familjen

Familjen..
Den man har, dom man saknar och bland det viktigaste, den man skaffar sig själv!
 
Idag har jag börjat mitt syndande igen mina vänner. Ett syndande jag inte tänker uttala för er någonsin. Sommaren är över och människor startar sina nya liv och drar ifrån sommarberusningen som sköljt över dem och fått allt att vara så perfekt en stund. Själv har jag bonat in mig i min lilla lägenhet, säger big fu**ing NO när jag inte vill det som inte passar mig och jag tar mig dit jag känner. Det handlar väldigt lite om andra människor just nu, mot vad det gjort tidigare. ni kan inte ana, fast ni kanske har ett hum
Ändå startar jag beroenden jag inte vet vart dom kommer leda. Kanske är det bra.. Jag tar mig hellre ett steg fel än säger att jag "gjort allt perfekt" ,men att något saknas. Gör inget som inte min snabbfot skulle ha gjort. Jag är grym bara helt enkelt! 
Jag såg ett stjärnfall när jag satt ute på min balkong i natten. En ensam sten som nådde atmosfären för att brinna upp framför mina ögon. Jag gillar fortfarande stjärnorna, det går inte att komma ifrån och jag har ett väldigt fint läge att göra det från. Sitta under mina filtar och bara andas in den friska stadsluften med alla sin plåga och avgaser. Det är det här jag har och det funkar. I mörkret! 
 
Hittade den första reklamen på länge som faktiskt gjort ett kanonintryck på mig. Kan vara låten, kan vara samligen av alla underbara intryck dom filmat. Kan vara rösten som framför budskapet om okänsla. Eller ger den mig fler drömmar? Den är iallafall toppen och en reklam som jag älskade!! (kommer inte skaffa TiVo för det dock, av den enkla anledningen att jag aldrig ser på tv ;) )
 
 
Det är lördag natt och musiken strömmar ur mina högtalare i takt med alla tankar om mänskligheten som cirkulerar i mitt huvud. Det är spännande, påfrästande och roligt att vara den här tänkaren som jag är. Päfrästande när jag blir trött och alla idioter tar sig in i mig och krossar mig med sina korkhammare. Spännande när jag ser så mycket annat än vad de som bara går igenom sina liv och sköter bara sitt. Och roligt då det är som ett osund intresse som fängslar mig och får mig extra motiverad att kliva upp ur sängen för att se vad alla bjuder på för show idag. Denna vecka har jag lärt mig att fast jag vill lita på vissa människor som om dom vore familj så måste man sluta sig när det bevisas gång på gång vara mer öppet det man vill hålla för vissa än vad man vill. Och även att jag måste återgå till min fina bålträning för att inte vara skadad november månad detta år med. Jag har tappat i stort all motivation som handlar om att peppa andra och bli peppad av andra. Det finns inget i det som motiverar. Jag känner bara för att vara jag när jag tar mig mot mitt mål. Jag har blivit stark i år mina bloggläsare. Det är bara det där tröstätandet som slår till som en blixt av ingen anledning alls som jag måste sluta med bums. Capisch?
 
Avslutar denna natt med en del ur den text jag nynnat på hela dagen. Intryck..
 
"-And I can't change
Even if I tried
Even if I wanted to
My love
She keeps me warm
We press play, don't press pause
Progress, march on
With the veil over our eyes
We turn our back on the cause"
 
God natt/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0