ge mig en hel hand eller ingenting

 
 
 
Idag är inte dagen när jag tar ledningen av någnting. Jag glider med, försöker bara vara helt nöjd med det jag har och inte tänka i fel banor. Jag är inte redo att kliv ut i den här världen som den är. Inte idag..
Låten är helt fantastisk. Sårbar och kraftfull. Drömmande och realistisk i samma andetag. 
 
Dagen på jobbet har gått i liknande anda. Konstig gårdag med roliga inslag, för lite sömn med sjuka drömmar och en dödlig morgonrutin efter det. En morgon jag gärna förtränger.. Jag lyckades ta mig kanske det slöaste jobbet någonsin, genom att städa upp skit som inte har haft någon bra plats innan. Det vart bra, jag fick mjukstarta en ny bekantskap och jag fick massa pepp. Pepp jag tyvärr inte tog åt mig så härt av. Det är mer som att se mig själv utifrån. Hursom, mitt akvarium slaggar igen, men jag kan inte göra nått åt det heller, för det är fullt fullt FULLT med fiskbäbisar. Hihi, dom är jättesöta <3
Och så borde jag pimpa om min bonad oxå, men har inte riktigt hittat stämningen. Den kommer, var så säker! För innan jag har hunnit bestämma mig för vart jag ska i livet, med resor och med steg ensam och i gemenskap med medmänniskor, så är det vår. Det är sol och med många ljusa timmar på dygnet. Fler och fler. Snabbare och snabbare. Och i takt med det vet jag att världen blir en lite lättare plats att orka med. Själv som med dig nära.. Jag längtar efter de rosiga kinderna, sol i ansiktet och lurar med mer och mer bra musik. För som ni ser så lyssnar jag på musik igen. Jag lyssnar, jag känner den och jag lever med den. Som förut, igen!
 
Påväg mot toppen och du får gärna följa med!
Kramar//E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0