har lite mera koll än jag tror

Självklart vet jag att det är 2015 redan. Jag såg raketerna, jag önskade mina nära ett gott nytt. Jag var bara inte med i själva firade. Jag var inte klar.. Och bara för att det blir ett nytt år på papper kanske mina nyår är mer när jag kan och vill? Ska det inte ge kraft?
Jag vet ett nyår när jag vickade i mig en flaska vin vid tolvslaget och bara rasa genom marken och lämnade allt barfota och med alldeles för många tankar. Jag vet oxå nyår som var bokade från när ögonen slogs upp till dagen efter tidigt på morgonen. Jag vet nyår när jag tittat ut över kopenga med människor jag älskar men är så trasiga.
Jag brukar ha planer. Ett mål. Nått som jag vågar lägga min nyårsskål på. Nått jag vågar satsa att tro på som blir som en tråd. Men jag hittade den inte..
Ibland känner jag bara att det saknas rätt och fel på vissa saker och jag är inte sen att utnyttja det. Skumpan ligger fortfarande på kylning.. 
varför saknades känslan? När kör vi snabbfot? Jag lånar gärna soffan och en hund på natten oxå ;)
 
jag börjar kunna formulera en skål..
 
 
 
 
Hur jag än vrider på det så är det faktiskt så att tror du inte på det så går det inte. Vill du inte kan du inte. Det kommer inte på fat, serverat. Du blir inte bättre av att nöja dig och jag blir möjligen gladare av att inte se hela bilden men desto mer golvad när det slår tillbaka.
Så vad vill du? 
Vad vill jag?
 
Ha en skön söndag!
Love//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0