på resandefot 2.2

Sådär ja, jag somnade i solen. Det är nått med den där Bilbo på ljudbok. Berättarrösten har precis lika lätt att få mig somna här som i Affe. Fast det är så spännande och fast jag fnittrade första timmen när jag lyssnade och uppfattade så mycket mer av vad han sa. Jag måste se dem igen när jag kommer hem. Inte för att det är samma. Utan för att även på film se allt jag missade första gången.
Det måste ju vara det kluriga med en bio-dejt, att avgöra om man ska ta en spännande/bra film med risk för att inget händer därför eller att man missar en Asbra biofilm pga annat var viktigare just då. Eller en kass film så om dejten går trögt har man dessutom valt en film man måste draaaa sig igenom. Haha!! Ja och påtal om vad vet jag så har jag nu efter en vecka på plats konstaterat vart den hemska melodin som plågar mig när jag ligger och solar varje dag kommer ifrån. En GLASSBIL!! Ja eller snarare en moped med fin kyld sidovagn och gb-parasoll. Jättesöt! Och jätte jätte jobbig melodi. Precis som hemma ;) Funderar på att spela in den och ha som väckarklocka. Ja, jag är rätt ond mot mig själv. Haha!
En vecka kvar! Och idag fick jag roliga veckan. Jorå. Här gottar jag mig i lyxen i vardagen. Inte konstigt jag var så missnöjd på livet för några dagar sen. Att jag inte ser mönstret själv är väl bara ren förnekelse. Det hade ju vart fint om jag hade tryckt i mig lite hormoner hemma så jag hade sluppit detta. Men nej då, det glömde jag. Såpass bra att jag inte ens fick med mig nått ner. Köpte nöd-plugg på vägen till å med eftersom det slog mig att det kunde finnas en liten liten chans att under mina två veckor... ibland är jag så naiv. Ungefär så positivt korkad som bara jag och ett fåtal till kan vara när det regnar ute och man önskar sol. Det tar lixom inte Slut på det bra tänket. För jag vill så gärna att det blir bra! Korkat positiv.. 
I detta fall skiner det igenom extra tydligt. Nog för att jag var nervös oxå. Mycket mycket mer än jag ville erkänna för nån. Endel såg det. Andra visste. Men ni fanns där ♡
Så jag hoppade! Det tråkigaste i kråksången är ju snorklingen som jag måste ta på måndag nästa vecka och hoppas det sinat då. Och shoppingen är inte förens tidigast på söndag. Om jag bara kommer på hur man bokar. Och hotellet bara får tillbaka sin el, igen, (denna gång utan åska eller regn) så att internetet slår på och jag kan klura ut hur det "nu så enkla bokningssättet på nätet" egentligen är tänkt att funka. Så det finns gott om tid att somna i solstolen dagarna framöver oxå till Bilbo. Farligt. Kommer se ut som en kassler..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0